Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med wifi evt ruter !


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har i lengre tid hatt problemer med nettverket mitt. Det består av standard pakke fra Telenor(Telenor mini). Thomson speedtouch 546T(tror jeg) og en trådløs sender speed touch 180.

 

Jeg sitter i et annet hus enn senderen. Den står i 2.etg i huset ved siden av og jeg sitter i 1.etg ca 20 meter unna. Bruker Windows til og administrere nettet, styrken er nå på "veldig bra", men jeg har en meget dårlig ping på nettspill.. I CSS ligger det på 300-900 i latency av 400 servere. Nettsider kan loade relativt fort selv om pingen i spill er dårlig.. Noen ganger kobler nettet helt ut og da må jeg enten "reparere" koblingen, men noen ganger må jeg starte maskinen på nytt.

 

Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre, har prøvd mye rart men er ganske fersk på nettverk spesielt trådløse. Har b.la forandret kanal som trådløse sendes over uten noe stor suksess.

Det skal nevnes at noen ganger fungerer nettet fint fra her jeg sitter og kan spille på ping helt nede i 20 ..

 

Håper på noen gode svar/forslag

Endret av zacko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"latency" og "ping" er for meg ukjente momenter men jeg har en formening om at her ligger nok problemet nettopp i at "veldig bra" ikke er så VELDIG bra om du skjønner hva jeg mener .

 

Og når noen sier her at Speedtouch er ubrukelig så kan jeg verken bekrefte eller avkrefte dette men det kan være litt smart å skjekke også hvilken kanaler som er i bruk rundt omkring deg som eventuelt kan påvirke nettopp "ditt" nettverk .

 

Det kan f.eks stå en trådløs router en 100m unna deg som sender på samme kanal som du bruker ...

Lenke til kommentar

* Test med maskinen koblet direkte til ADSL-modemet. (Ikke trådløst)

 

* Hvis du har delt access (fasttelefoni og ADSL på samme linje) og du mister forbindelsen når det ringer på fasttelefonen, så har du mest sannsynlig ikke koblet gjennom splitteren.

 

* Pass på at det ikke er noen maskiner som står med massive nedlastinger, torrents kan enkelt spise opp all båndbredde, da vil kunne oppleve høy ping. Er dere mange som bruker nettet? Kan evt. hvem som helst koble seg til nettet og snylte båndbredde?

 

* Jeg vil vel egentlig tippe at det er det trådløse nettet som er problemet, men hvis du fortsatt har problemer, ring 05000 og be om en måling på linjen.

Endret av picko
Lenke til kommentar

De pingverdiene du oppgir sier ikke så mye om kvaliteten på det trådløse nettet ditt.

Åpne dosvindu (ledetekst) og skriv ipconfig. Skriv opp ipadressen til standard gateway (=router).

Skriv ping 'ipadressen til router' for å måle forsinkelse mellom deg og router.

 

-Jeg lurer forøvrig på om du har kryptert?

-Går det annen trafikk på linjen (fra deg eller en nabo) vi ping ofte bli dårlig for spilling.

 

Skal du måle forsinkelsen over tid kan du skrive ping 'ipadr router' -T

Lenke til kommentar
De pingverdiene du oppgir sier ikke så mye om kvaliteten på det trådløse nettet ditt.

Åpne dosvindu (ledetekst) og skriv ipconfig.  Skriv opp ipadressen til standard gateway (=router).

Skriv ping 'ipadressen til router' for å måle forsinkelse mellom deg og router.

 

-Jeg lurer forøvrig på om du har kryptert? 

-Går det annen trafikk på linjen (fra deg eller en nabo) vi ping ofte bli dårlig for spilling.

 

Skal du måle forsinkelsen over tid kan du skrive ping 'ipadr router' -T

6193568[/snapback]

 

 

Hmm- skriver ipconfig i "kjør", et dos vindu åpner seg, men lukker seg selv like fort.. Noen som aner hva som er galt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...