Gå til innhold

Funker Cpuer med 133Mhz bus på hk som bare tar 100?!


venomzorg

Anbefalte innlegg

Funker Cpuer med 133Mhz bus på hk som bare tar 100?!

de Funker som en 100Mhz bus cpu da?! eller går det ikke i det hele tatt?!

 

har nemmelig dette hk: http://www.abit-usa.com/pt_main_back0468.h...pMODEL_NAME=BH6

 

og lurer på om denne kunne funke på en slot converter?! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=7&s=pl

 

har liten tro på dette selv men lov og spørre! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I teorien skulle det gå, men jeg tviler på at det går med det chipset. Hadde det samme chipset på et gammelt Intel hovedkort . Skullet teste med en cpu oppgraderings kit ( Slot2 -> FCPGA ).

 

Gadd ikke og sette den inn i maskina . for jeg skjønte raskt at det svært sansynligvis ikke ville virke.

 

LOZER :smile:

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde et sånnt kort ville jeg kjøpt en slot-konverter og en celeron 1400. Så ville jeg moddet konverteren slik at celeronen får ca riktig spenning, og sikkert overklokket en del.

 

Det skal fungere fint selv om HK og bios ikke støtter Cereron "tualatin". Celeron 1400 kjører på 100MHz FSB og kan fint overklokkes noe. F.eks 120MHz FSB skal gi 1,68GHz. Jeg tror en sånn overklokking er innen rekkevidde. En annen fin ting med Celeron tualatin er at det er det samme som de gamle Pentium III. L2 cachen er nemlig på 256kB i motsetning til 128kB som det var før tualatin.

 

Pentium III tualatin er ikke noe godt valg siden den skal ha 133MHz FSB. Den må da underklokkes for å få et stabilt system. f.eks til 120MHz FSB. De koster også alt for mye. PIII har nå fått 512kB cache.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...