Gå til innhold

SB Audigy skrur gradvis ned volum


Anbefalte innlegg

Hallo der, Jeg har et aldrene SB Audigy som jeg kjører med fire kanaler, de to front kanalene går via en splitter til noen Gigaworks 250 D høytalere (det er et 2.1 sett) mens front signalet sammen med bak signalet går til en Yamaha RX-V557 reciver som driver fire høytalere.

 

Problemet er at hvis jeg restarter (eller skrur av og senere slår på) så er det merkbart lavere lyd, alle kontrollene i windows, Creative Surround Mixer (kontrollpanelet til lydkortet), og på øytalerene er like, lyden blir mye høyere hvis jeg bytter fra fire kanaler til to kanaler og tilbake igjen. Forbedringen sjer ved første bytte og det er samme om jeg går til 2 eller 6 (5.1) kanaler først, det samme skjer om det er satt til 2 kanaler ved avslutning av windows.

 

Er det noe som kan gjøres med det problemet eller er det noe som er typisk for det kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sonud Blaster :!: Du mener sikkert Sound Blaster.

Jeg har aldri vært borti noe som ligner på det problemet du beskriver, men jeg hadde et Soundblaster Live kort før med andre problemer. Alle problemene forsvant når jeg begynte å brukte KX drivere i steden for SB drivere. KX driverene gjorde kortet merktbart bedre og åpnet opp for mange nye muligheter med det.

 

KX drivere finner du her http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

 

Står veldig mye interressant om SB kort på den siden og det er mulig at du finner svar på problemet ditt der.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...