Gå til innhold

Systemingeniør Sikkerhet hos IT-Akademiet


skille

Anbefalte innlegg

Har fra før fullført VKII Serviceelektroniker med fordypning innen data og kontorsystemer. Har nesten 2 års praksistid som lærling hos en stor norsk bedrift.

 

Satser på å hoppe over det første året hos it-akademiet, som er IT-driftskandidat, og starte direkte på Systemingeniør Sikkerhet. Mener jeg skal ha nok utdanning til det.

 

Grunnen til at jeg velger å gå det er at jeg har lyst på noen sertifiseringer, og at det ikke kreves noe generell studiekompetanse for gå der.

 

Vil sitte igjen med 5 sertifiseringer (+2 til som jeg må ta på egenhånd fordi jeg dropper første året.) og tittelen MCSE+S etter endt år.

 

Noen som vet noe om hvordan det kurset er? Foreleserne bra? Bra opplegg?

Er det verdt å få med seg de sertifiseringene det kurset gir?

 

Mvh. Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å ta MCSE sertifisering. Denne betyr ein del nå du skal søke jobb videre. Eg har sjølv Serviceelektroniker med fordypning innen data og kontorsystemer, men har aldri tatt noko meir. Dette pga at eg fekk tilbud om jobb mens eg gjekk på skulen. Jobber som IT-ansvarlig i dag, og trivest med det, men savner liksom tittelen MCSE ;) Mulig eg tar den seinare, men alt tar jo tid......

Lenke til kommentar
Foreleserne bra? Bra opplegg?

 

Det kommer jo gjerne an på hvilken skole det er.. Kvalitet er varierende fra skole til skole og fra år til år selv om alt heter "It-akademiet".

 

Kan jo prøve å spesifisere litt mer så kanskje noen som har gått på den skolen du vil gå på som kan komme med noen erfaringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...