Gå til innhold

Faar ikke lukket blitz paa D70s!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Tidligere i dag mottok jeg stolt mitt foerste speilreflekskamera, Nikon D70s.

Har ikke satt meg inn i ting enda, men maatte jo ta et par testbilder.

 

Da jeg var ute og tok bilder paa flyplassen var det moerkt og det regnte, blitzen spratt derfor opp fordi jeg hadde alt paa auto.

 

Dette gikk greit et par ganger, og jeg lukket den naar ikke jeg hadde behov.

Men plutselig vil den ikke ned igjen naa... Jeg har proevd i en halvtime aa fa den ned, men den vil ikke "laases". Jeg har proevd aa lese i manualen, men finner ingenting. Har proevd med kameraet paa, av, med batteriet ute, men blitzen vil ikke lukke seg. Ser at det er en liten festemekanisme, og hoerer et klikk naar jeg presser den nedtil, men allikevel spretter den bare opp igjen naar jeg slipper...

 

Er det noen her som har opplevd det samme, eller bare vet hva som kan vaere galt? Kan selvfoelgelig ta meg en tur til Japan Photo og hoere (selv om jeg kjoepte det fra nettbutikken deres), men butikkene er jo stengt imorgen, og kjedelig aa ha en blitz som er konstant oppe... Lett aa oedelegge ogsaa. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da jeg var ute og tok bilder paa flyplassen var det moerkt og det regnte, blitzen spratt derfor opp fordi jeg hadde alt paa auto.

6170920[/snapback]

 

Har du prøvd å sette kameraet i feks. "P" modus og så legge ned blitzen? (med strømmen på)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...