Gå til innhold

TES: Hvilke nye features vil du ha i Elder Scrolls 5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg synnes i alle fall at hele Tamriel skal være aktuelt i tes5.

kanskje kriger mellom de forskjelige landene.

f.eks Black marsh vs morrowind.

cyrodill vs hammerfel.

 

ja husker ikke helt navna på landene.

men noe sånt.

kanskje at du valgte landet, rase, osv...

og stige i rang med småe kriger.

og når du var ferdig med main questet så.

var det fred, og du kunne ja bare "travle" rundt i Tamriel.

ja noe sånt hører kanskje dumt ut.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen spesiell grunn for hvorfor det skulle være krig mellom de forskjellige delene i tamriel. Det skader ikke om vi bare blir limited til én del av Tamriel. Summerset Isle med High Elves hadde vært litt tøft på en ny generasjon konsoller. Oblivion var pent som fy, men har helst lyst på en ny gen konsoller for neste TES. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Hadde vært fett om det gikk an å sloss mens man satt på hest. hadde vært fett å ri i full fart mot noen også bare hogge til med sverdet. grunnen til at det ikke går an i oblivion er at det hadde blitt for mange nye animasjoner

Lenke til kommentar

Jeg har nå bare spilt 4 timer og har noen ting:

 

-Bedre grafikk motor. Holder en ustabil FpS på 10-25 ute i naturen, :thumbdown:. PÅ laveste innstillinger.

 

-Litt bedre annstikt's uttrykk. Hvis f.eks verdens ende er ner, så er de eneste følelsene er å se fra høyre til venstre, :thumbdown:.

 

-Det burde være litt bedre kunstig inntelligens på soldatene. De vet til all tid hvor jeg er og de vet at jeg har drept noen laaaaaaaaaaangt ute i ødemarka, der ingen er.... blir jo nesten som om de sender radarsignaler. Trodde britene laget det på 1930 -tallet, :roll:.

 

-Bedre kamp-system. En liten gnom tar mere skade med skuldrene sine enn en fyr med en 40 greie klubbe, :thumbdown:. Så har vi også vakter som tåler 40 piler rett inn i kroppen.

Lenke til kommentar

TESV burde satse mer på dybde og variasjon i innholdet i spillverdenen - ikke dekke størst mulig område. Det mest skuffende med Oblivion for min del, som førte til at spillet står i hylla etter (bare) 50 timers spilling, er at verdenen utenfor byene virker lite gjennomført. Dungeonsene er klin like og inneholder et par plasserte monstre, ingenting mer. Jeg ville heller hatt halvparten så mange dungeons om de var spekket med små quests eller et eller annet innhold i det minste.

Og Oblivion Gates er jo tidenes skuffelse etter min mening. Var dritfett første gang jeg kom inn i en slik, men etter et par Gates fremsto de som ikke annet enn bleke kopier av hverandre. De er jo tømt for innhold, bare et par bad guys du rutinemessig slakter før du lukker gaten.

 

Oblivion var for meg et fantastisk spill til å begynne med, men etter 50 timer datt jeg helt av og mistet interessen. Det er ikke noe gøy å utforske en verden der det eneste du finner er noen dungeons med et par plasserte monstre og ingenting annet.

 

Så heller enn å satse på "larger than EVER!!" synes jeg personlig TESV heller burde satse på "Richer than EVER" - i betydningen en verden spekket med genuint og variert innhold som kan engasjere spilleren.

Lenke til kommentar
1. Ta og gi oss HELE tamriel, med alle verdensdelene!

la det være en krig gående mellom rasene.

mainquest vil være og skape fred, eller lede ditt kongehus til seier.

 

2. Slag!

ordentlige slag med par hundre duder som denger løs på hverandre!<3

battle for bruma er jo ... 5 soldater?

 

4. slåss fra hester, flere våpen, osv osv..

 

 

6. STORE byer... imperial city er jo mindre en lierskogen!

6181986[/snapback]

Må vel ha mer enn bare Tamriel, men da også ha Akavir og den tredje (?) plassen med om alle landene skal være med.

 

Hadde vært kos med alle khajiit-rasene med vanlig og raht, og at khajiits kunne få til å bli kompis med en suthay-raht (? den firbeinte rasen iallfall) slik at de kunne ri på dem.

 

Våpen type MW, åpne byer, armorsystem ( L/R pauldron/glove etc) á la MW, travel type MW + mount, dualwielding over en viss skill i våpenet, samme lvl-system, blanding av MW/OB fighting, med powerattacks + directional attacks i større grad, spyd, flere folk, tilgang til Elder Scrolls (dream on, men hadde vært jævlig fett!) de fire, fem rasene i Akavir (slangefolk, apefolk + noen fler) :yes:

 

EDIT:

 

Jo! Størrelser i høyde, bredde og muskelmasse hadde vært konge! Selv THPS2 hadde en basic versjon av dette....

Endret av Killerquo
Lenke til kommentar

Det jeg ønsker å se i neste TES spill er:

 

* Store slag

*Større byer (hvor man kan gå seg vill i verste fall)

*Mere items (da tenker jo på legendariske ting, som virkelig er vanskelige å komme over)

*Telekinisis som kan brukes til mer nyttige ting som f.eks. kamp.

 

Andre tekniske tinger som burde forbedres:

 

Konsoll menyene (det er helt klart at menyene i oblivion er laget for xbox 360, og det gjør det iriterende å spille på PC. Det har lite for seg å se 8(?) items i slengen. Det burde være slik det var på Morrowind.

 

Samtale systemet er greit nok. Men det er ikke så mye å spørre folk om lengre, noe som er både bra og dumt.

 

Bedre grafikk og fysikk er naturlig, men det hadde vært fint om man klarte god grafikk uten at systemkravene ble alt for høye.

Lenke til kommentar

Det jeg vil se i neste TES er:

 

- Store slag

- Bedre AI (kan aldri bli bra nok)

- At alle karakterer har forskjellige stemmer

- Unngå pop-ups

- Bedre grafikk? (Ikke misforstå, grafikken i Oblivion er super, men den kan jo bli bedre?)

- Fjerne "Fast-travel" og heller innføre båter og liknende som transportmidler.

- Større byer (slik som Dj Elmo sa)

- Større landområde enn Cyrodiil

- Bedre level-system

- Flere rustninger

- Mer spilleglede når du kommer i høyere level

 

Gleder meg uansett til neste spill i serien ;)

Endret av JulianR
Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett her er nesten TES4 O nesten en skuffelse for andre og at Morrowind (juhuu, endelig en moroo vind, :p) er mye bedre.. hvis jeg ikke tar helt feil??

 

Så da tar jeg sjansen og sier at det er spillbarheten som teller. F.eks ville dere hatt verdens mest spillbare spill med f.eks Wolfenstein 3D grafikk eller Pacman med Crysis grafikk??

 

 

Tar jeg ikke helt feil så kommer 9/10 til å ville ha Pacman med Crysis grafikk, :hrm:

 

 

Men uansett...... det som hadde vært bedre i TES5 hadde kanskje vært litt bedre animasjoner, for noen ganger når jeg hopper ser det ut som han skal drite i lufta.. han er jo helt stiv.

 

Dynamisk terreng hadde også vært ganske greit, og muligheten til å ødelegge dører.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har sett her er nesten TES4 O nesten en skuffelse for andre og at Morrowind (juhuu, endelig en moroo vind, :p) er mye bedre.. hvis jeg ikke tar helt feil??

 

Så da tar jeg sjansen og sier at det er spillbarheten som teller. F.eks ville dere hatt verdens mest spillbare spill med f.eks Wolfenstein 3D grafikk eller Pacman med Crysis grafikk??

 

 

Tar jeg ikke helt feil så kommer 9/10 til å ville ha Pacman med Crysis grafikk, :hrm:

 

 

Men uansett...... det som hadde vært bedre i TES5 hadde kanskje vært litt bedre animasjoner, for noen ganger når jeg hopper ser det ut som han skal drite i lufta.. han er jo helt stiv.

 

Dynamisk terreng hadde også vært ganske greit, og muligheten til å ødelegge dører.

6318510[/snapback]

 

enig det skulle gått an å lage hull i dørene som var låst og stige inn på den måten.

selv ville jeg hatt et spill med bra spillbarhet og grafikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil ha med biler, og lommelykt istedenfor torch. Kanskje en liten flyplass?

 

Hvis det ikke kommer et moderne ElderScrolls, så hvorfor ikke bedre lvl'system, mer varierte samtaler, kanskje muligheten for å alliere seg med folk på veien. Møte på snille folk på den lange mainquesten som burde vært mer vanskligere, ikke bare fasttravel.

 

Kanskje vansklighetsgrad, hvor den letteste er fasttravel, dårlig lvlsystem osv. Mens vanskligere er fasttravel deaktivert, litt mer konstruktivt kompass, kart som ikke viser hvor personen er osv;D

Kanskje litt for vansklig? Og seff må spillet ha en lommekniv slik at folk kan leke MacGyver og gå rundt for å fixe ting.

 

Kanskje ha noen professions for å la spillet vare lengre, tjene penger, bygge opp hus osv.

Lenke til kommentar
Jeg vil ha med biler, og lommelykt istedenfor torch. Kanskje en liten flyplass?

 

Hvis det ikke kommer et moderne ElderScrolls, så hvorfor ikke bedre lvl'system, mer varierte samtaler, kanskje muligheten for å alliere seg med folk på veien. Møte på snille folk på den lange mainquesten som burde vært mer vanskligere, ikke bare fasttravel.

 

Kanskje vansklighetsgrad, hvor den letteste er fasttravel, dårlig lvlsystem osv. Mens vanskligere er fasttravel deaktivert, litt mer konstruktivt kompass, kart som ikke viser hvor personen er osv;D

Kanskje litt for vansklig? Og seff må spillet ha en lommekniv slik at folk kan leke MacGyver og gå rundt for å fixe ting.

 

Kanskje ha noen professions for å la spillet vare lengre, tjene penger, bygge opp hus osv.

6377448[/snapback]

 

hallo! TES er ikke gate slagsmål og høy teknologiske gjenstander.

det er middelalderske kriger, byer, o.s.v.

morroa med TES er at du unsliper hverdagen. du stiger inn i et eventyr verden, der hvor det finnes troll og den slags ting.

vi skal ikke løpe rundt på gaten i new york heller.

morroa er nettop det at det er middelalderen og at vi unnsliper hverdagen med litt fantasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...