Gå til innhold

Hvordan få film fra DV-kamera til PC?


Anbefalte innlegg

Hei. Vil gjerne få flyttet noe jeg har filmet med kameraet mitt inn på PC'n, men klarer det rett og slett ikke. Har satt i USB kabelen som fulgte med, innstallert programmet som var med(i tillegg til Ulead VideoStudio 9). Noen som vet hvordan jeg så enkelt som mulig kan finne kameraet på pc'n? Kameraet er et Sony DCR-HC19E hvis det hjelper noe.

 

0030489_04_f.jpg

Endret av Martins90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamera skal stå i avspelingsmodus, ikkje opptaksmodus, og vil då verte "oppdaga" av XP (vil mest sannsynleg kome opp ei boble nede i høgre hjørnet), med mindre det er noko gale med firewireporten på kamera eller PC.

 

Kjenner ikkje VideoStudio sjølv, men reknar med det står Capture ein eller annan stad, til dømes på filmenyen. (File --> Capture) Det er her overføringa skjer.

Lenke til kommentar
Kamera skal stå i avspelingsmodus, ikkje opptaksmodus, og vil då verte "oppdaga" av XP (vil mest sannsynleg kome opp ei boble nede i høgre hjørnet), med mindre det er noko gale med firewireporten på kamera eller PC.

 

Kjenner ikkje VideoStudio sjølv, men reknar med det står Capture ein eller annan stad, til dømes på filmenyen. (File --> Capture) Det er her overføringa skjer.

6171255[/snapback]

 

 

Avspillingsmodus står den i, men ingen ting skjer. Ingen boble :hmm: Firewireporten er aldri brukt og har også helt ny ledning. Inne på capture er det absolutt ingen ting som det går an å trykke på :cry:

 

EDIT: Er det noen annen måte å "finne" det som er koblet til med firewire, uten at den bobla kommer fram?

Endret av Martins90
Lenke til kommentar

Hei, første post.. :blush:

Jeg har faktisk akkurat det samme problemet med et sony MV4i kamera. Har alle de nyeste driverne, alt er koblet riktig opp, men når jeg skrur på avspillingsmodus skjer det ingen verdens ting.

 

Alt fungerte fint før.. Har også prøvd å bytte tape, men ingen ting skjer da heller.

Lenke til kommentar
Fungerer kamera på andre maskiner? Fungerer andre kamera på dykkar maskiner?

6201688[/snapback]

Kameraet fungerer ikke på andre maskiner heller, men andre kameraer fungerer på våre maskiner.

 

Alle andre funskjoner på kameraet fungerer som det skal, så hittil har jeg løst problemet ved å sette tapen i et annet DV-kamera, som jeg har lånt, og så over på dataen.

Lenke til kommentar

Vis kameraen din er på avspilling

og du har firewire kort og leding

og du har kobla de sammen!

så skal det fungere...!

 

men får du noen iconer på windows at den har funnet ny maskinvare?

noe lyd som viser det?

 

fordi du må kjekke at PC en din er kobla til Kamerann....

 

vis den ikke finner den og alt er riktig

så er det feil med Drivern til firewire

 

du kan søke i internett for drivern

du kan søke enten firewire eller IEEE 1394

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...