Gå til innhold

Beste sanntidsscan mot spyware


Anbefalte innlegg

Spørsmålet mitt er hvilket antispywareprogram har den beste sanntidsscanninga mot spyware? Gjelder både gratis og betalprogrammer.

 

Jeg er ikke av dem som plages av mange spioner, jeg har aldri blitt angrepet kraftig slik at jeg har lagt merke til det, og slik vil jeg fortsette å ha det. I dag har jeg Windows Defender som kjører i bakgrunnen ( og et virusprog så klart), men jeg har opplevd flere ganger at andre antispywareprog, Ad-aware eller Ewido, finner spioner som har klart å snike seg inn. Dette er vanligvis en tracking cookie av noe slag. Jeg forestiller meg at jeg ville hatt en helt pottetett pc hvis et program hadde snappet opp alle disse udyrene i sanntid. Det er ikke sikert det er mulig i dagens pc-verden, men hvem er etter deres mening det beste alternativet? Siden Ad-aware og Ewido finner udyr ikke Defenderen finner, er disse da også bedre i sanntid? Lurer på det både av prinsipp og at jeg muligens går til anskaffelse av en av disse hvis det stemmer.

Hva vile en potensiell kombinasjon av SpywareBlaster (som jeg har hørt er bra, men ikke prøvd for fullt) og den beste sanntidssøkeren kunne utrette? So long spyware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende problemstilling. Dessverre er det vel slik at ingen sanntidsbeskyttere er fullkomne. Hadde du byttet til AdAware eller Ewido, hadde kanskje M$ defender plukket opp ting som de ikke hadde tatt.

 

Prøv Spywareblaster - det er jo ikke et program som skal kjøre, bare immunisere, og det etter sigende mye mer omfattende en SpyBots tilsvarende funksjon.

 

Ellers er det enkelte andre typer programmer som kunne tas med i denne debatten:

ProcessGuard arbeider på en helt annen måte enn antivirus/antispyware:

http://www.diamondcs.com.au/processguard/

 

Så har du en liten gratis registerbeskytter - RegistryProt (samme produsent):

http://www.diamondcs.com.au/index.php?page=regprot

 

Har prøvd begge (for en tid tilbake) men syntes nok de var mer til irritasjon enn nytte...

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Du har nok kanskje rett desverre, i at ingen sanntidscanner er komplette. Jeg har jo hatt brukbar suksess med å kjøre Defender i bakgrunnen, så hvis jeg parrer den opp med SpywareBlaster, så er det vel enda bedre. Får se hvor mye Ewido eller Adaware finner da... Processguard åpner nok for store muligheter for å styre hva som skjer på maskina, men som du nevner, det kan nok bli litt masete. Allikevel verdt en test da, og man får beroliget paranoian litt.

Lenke til kommentar

Er heldigvis en selverklært Operaelsker, så den kan jeg bruke. Jeg har hatt på den funksjonen før, men har vel glemt å slå den på etter noen reinstallasjoner og tull. Godt du minte meg på den igjen, nå går kakene følyten. Prøvde en gang å slå av cookies helt, men det ble bare mas og ekstrajobb når jeg trengte dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...