Gå til innhold

Ny i C++, problemer med tutorial kode.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg poster så vel hele proskjektet jeg...

Får feil på compiling, jeg klarer ikke å konvertere mellom data typer (i C++ iallefall).

Vist noen kunne fikset dette er jeg veldig takknemmelig. :D

Takk Takk

Forumets hest kuk holdning gjør jo at jeg ikke kan ligge inn koden min som vedlegg.

.Rar og .zip er jo dødsfarlig filer...

*Brenn den jævlen som kom på det*

*Regge meg en gratis ftp server*

LINK til proskjektet

Der var vi, hehe litt forsinka.

Dette forumet er snålt. :roll:

Her er link til tutorialen jeg har lest:

http://www.functionx.com/win32/Lesson06.htm

Endret av chills
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke regne med at folk gidder å laste ned et helt prosjekt, kompilere og finne feilen for deg, som jeg nettopp skrev i en annen tråd. Kom med koden der den er feil, og feilmelding, så kanskje.

Skrevet

1. Du mikser unicode med multibyte. Alle T-constructs er, i Visual Studio, typer som extender til wchars når UNICODE er definert, og vanlige chars ellers. Quick and dirty løsning for å få det til å kompilere: Project => hih properties => configuration properties => general => character set = "Use Multi-byte character set".

2. Prosjektet er konfigurert for console. Gå til configuration properties => linker => system, og velg Windows som subsystem.

Skrevet
Du kan ikke regne med at folk gidder å laste ned et helt prosjekt, kompilere og finne feilen for deg, som jeg nettopp skrev i en annen tråd. Kom med koden der den er feil, og feilmelding, så kanskje.

6160877[/snapback]

Det tok vel omlag tre minutter å laste ned prosjektet, testkompilere og skrive svar, så i denne sammenhengen er det bare fint å se koden. Da kunne man lett fikse både charset- og linkerfeilen i samme slengen, i stedet for å lurke innom forumet fire-fem ganger med "hvorfor funker det ikke ennå?!!111 :(:(:("

Du kunne vel heller tatt deg tid til å laste ned + titte, enn å flame stakkaren over flere tråder, iført lue og solbriller.

Skrevet

Hvorfor skal jeg ta meg tid til å laste ned og kompilere? Jeg takler ikke holdningen: "noen, fiks feilen"... Da får man si hva feilmeldingen viser og hvor det krasjer i koden.

Uansett tror jeg ikke Chills er så redd meg selv om jeg har solbriller og lue på bildet... virker ikke sånn på msn i alle fall ;)

Skrevet

Så lenge det er et lite prosjekt, med kilde under 293 terra og mindre enn INT_MAX feil, så er det ikke et enormt problem å teste slik. Det går i hvertfall raskere for meg, enn at fyren selv skal sitte og forklare noe han åpenbart ikke skjønner uansett.

Skrevet
Hvorfor skal jeg ta meg tid til å laste ned og kompilere?

6161096[/snapback]

Hvis du ikke gidder det, trenger du jo heller ikke svare. Det er ingen som tvinger deg... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...