Gå til innhold

krasj med QT på andres maskiner.


Anbefalte innlegg

Jeg har sisttet og lekt litt med QT i det siste. I denn annledning fikk jeg i stand min første form i går. Denne fungerte strålende... på min maskin. hos alle andre krasjer den før den har vist noe som helst. Teit.

 

Teorien går jo selvfølgelig ut på at alle andre mangler enkelte .dll-er og dependencies som jeg har etter som at jeg har lagt inn QT. Lett å lære vanskelig å løse.

 

programmet ligger forresten her.

 

ps: ja. ulumske .exe-filer er litt skummelt. Du får bare ta mitt ord på at det ikke er noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdatering:

 

etter mye om og men har jeg endelig klart det. Etter og ha sloss med QT for å få den til å kompilere statisk for vs.net 2005, måtte jeg bare gi opp. Her nå gått over til mingw32. Det fungerer....

 

to Ting reagerer jeg på. mens visual studio kompila et prosjekt på sekundet bruker minGW nesten minuttet. greit. den kompilerer statis, men det er bare for drøyt.

 

This will increase the size of the produced binary' date=' but also eliminate .so/.dll dependencies. For example, if you build a simple single-button hello world program on win32 using MinGW the generated binary will be over 5 mb. [/ quote']

 

Noe størrelsesøkning hadde jeg regnet med, men dette er bare drøyt.

Dette programmet: http://doc.trolltech.com/3.0/tutorial1-14.html tok 45mb !

Noe som kan gjøres anderledes?

 

jeg klarer dessuten ikke å "integrere" mingw32-make på samme måte som qmake ved å legge til nye Custom Commands knapper.

 

Ja. jeg vet jeg maser om mye, men svar på noe av det da hvis du har en løsning.

 

http://folk.ntnu.no/andreahy/vaar2k6/cannonfodder.exe

 

edit: når ser det ikke ut til at jeg har klart å bygge den statisk heller. dller mangler fortsatt. gir opp :mad:

Endret av znora
Lenke til kommentar

dayslepr: høres ut som et lurt knep.

 

kampen mot kompilerene fortsetter. denne gangen fikk jeg endelig kompilert QT statisk for visual studio 2005. filstørelsene har blitt betydelig mindre, og den det virker som den linker QT biblotekene statisk. Derimot har jeg fått en merkelig forespøresel etter msvcr80.dll.

En fil jeg nekter og tro jeg bruker. denne ligger i C:\WINDOWS\winSxS

 

error: http://folk.ntnu.no/andreahy/vaar2k6/error.JPG

Lenke til kommentar

Har du kompilert statisk mot standardbiblioteket da?

 

Sett "Runtime library" til "Multi-threaded" (project -> properties -> c/c++ -> runtime library). Hvis den står på "Multi-threaded DLL" linker du dynamisk mot standardbiblioteket og trenger derfor noen dll-filer, blant annet den du nevnte.

Lenke til kommentar

merkelig. etter å ha tuklet mye rundt klarte jeg endelig å få bygget en skikkelig exefil, og nå klarer jeg ikke å provosere de samme feilene som tidligere. det eneste jeg kan tenke på er at jeg la:

 


CONFIG += static release

inn i makefila.

dessuten bruker jeg nå "nmake debug-all" i stenden for "nmake debug-all".

Som du ser jobber jeg med eksterne makefiles, og ikke "native" visual studio prosjekter. Takk til Kjetil unasett for å ha vist meg Multi-threded DLL unasett.

Etter som at makefila og enklete deler av prosjektene genereres med eksterne verktøy er det tydeligvis mye som kan gå galt. Jeg klarer hvertfall å gjøre ting rinktig nå.

 

takk for all støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...