Gå til innhold

Posten har hatt pakken min i 8 dager nå


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min pakke har lagt på posten i Sarpsborg i 8 dager uten noe som helst aktivitet, pakken skal til Bergen. Dette bør jo være en reklamasjonssak?

 

 

Det er litt trist når webutikkene gjør jobben sin, og likevel måtte vente i over en uke pågrunn av at posten har krøll i sysakene sine :hrm:

Endret av Arsenal_RULES
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel er jo berre å ringe dei..pakken kjem når den kjem uansett..er som oftest umulig for dei på postkontoret å gjere noke, da pakken ofte ligger i kontainer etc til den er komt inn i hylla hos postkontoret ditt

Skrevet
Er faktisk meget god kunde support hos posten.

tlf: 810 00 710

 

Har ivertfall fått meget god erfaring selv.

6152748[/snapback]

 

Hvor mye koster det i minuttet da? (for ringe fra skoletelefonen :innocent:)

Skrevet
Hvor mye koster det i minuttet da? (for ringe fra skoletelefonen  :innocent:)

6153412[/snapback]

 

Fra en vanlig hjemmetelefon koster det 24 øre pr minutt hele døgnet.

Skrevet (endret)

Posten i Norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. posten i USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. På toppen av dette så tar gjerne en pakke bare 2 dager fra den har forlatt avsender til den er ankommet Norge. For deretter, som trådstarter indikerer, at posten diller bort tid før du får pakken. Ja dette kan skje med en pakke man har betalt ekstra porto for 2-3 dagers levering. Igjen pga Posten og det teite tollsystemet vi har I Norge.

Endret av johncl
Skrevet
Posten i norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også.

6153637[/snapback]

Dette har svært lite med trådstarters spørsmål å gjøre.

Skrevet

Tja, var vel ilagt et tips om å bruke et courier-selskap som f.eks. DHL hvis man vil ha pakken levert kjappere. Men dette går selvsagt kun hvis varen er av noenlunde verdi.

Skrevet

Vet ikke hva slags reklamasjon dette måtte blitt, kanskje Posten vil refundere fraktkostnadene dine? Uansett, jeg har ringt og purret på Posten før, og det fungerte over all forventning. Dette var i jobbsammenheng, og pakken det dreide seg om skulle til Bergen, men hadde vært innom Hønefoss en gang og Tromsø TO ganger før den ble liggende og vente utlevering på postkontoret i en uke før jeg ringte.

Skrevet
Posten i norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også.

6153637[/snapback]

Dette har svært lite med trådstarters spørsmål å gjøre.

6153650[/snapback]

 

Likevel var det relevant. Liker å høre om andre som har litt frustrasjon med posten, slik at jeg ikke føler meg helt alene :D Den er iallefall kommet til Bergen nå, pakken min :roll:

Skrevet
Posten i Norge er håpløs dårlig sammenlignet med f.eks. posten i USA. For det første betaler man faktisk porto når en vare blir sendt. I Norge risikerer man at man må betale enda mer i "porto" etter at varen er ankommet posten. I tillegg må man ofte selv hente pakken på posten eller tollsted. Med andre ord har du bare betalt porto for en del av pakkens reise fra avsender i henhold til slik Posten opererer i Norge. Dette er en skam! I USA får man faktisk posten og pakken ofte levert på døren av postmannen! Mao får man det man har betalt for, porto for å få en vare levert fra A til B. Ikke slikt tullball Posten i Norge driver. Når jeg bestiller fra andre land prøver jeg å få del levert med noe courier selskap - da får man pakken ofte levert på døren eller på jobb også. På toppen av dette så tar gjerne en pakke bare 2 dager fra den har forlatt avsender til den er ankommet Norge. For deretter, som trådstarter indikerer, at posten diller bort tid før du får pakken. Ja dette kan skje med en pakke man har betalt ekstra porto for 2-3 dagers levering. Igjen pga Posten og det teite tollsystemet vi har I Norge.

6153637[/snapback]

 

Det var det der med teori og praksis da.

Jeg kan love deg at United States Postal Service (USPS) har sine svin på skogen de og.

Akkurat som i Norge finnes det mange områder der du får utmerket service (Landpostbud anyone?), og områder der post forsvinner sporløst.

Dette er forøvrig ut i fra førstehånds erfaring med begge instanser ;)

Skrevet
Det var det der med teori og praksis da.

Jeg kan love deg at United States Postal Service (USPS) har sine svin på skogen de og.

Akkurat som i Norge finnes det mange områder der du får utmerket service (Landpostbud anyone?), og områder der post forsvinner sporløst.

Dette er forøvrig ut i fra førstehånds erfaring med begge instanser ;)

6154967[/snapback]

 

Hehe jada. Ville bare få ut litt frustrasjon jeg har hatt med Posten i Norge. :) Antar det er stort sett tollreglene våre som burde fått seg en finpuss. F.eks. burde jo tollfri grensen vært øket til 1000 kr for lengst slik som det er blitt foreslått.

Skrevet (endret)

Nytter ikke å gi posten skylden for Norges tollregler. Dessuten har jeg vanskelig for å skjønne i hvilke situasjoner du er nødt til å betale mer porto etter at pakken er ankommet.

 

Og 1000 kroners grense er jeg veldig for.

Endret av Orjanp
Skrevet

Hva ønsker du egentlig å oppnå ved å sutre angående saken her?

 

Ja - noen ganger tar ting tid. Verden går ikke under. Dersom det er kritisk så finst det alltid andre løsninger på problem. Posten forholder man seg til som posten, med alt det måtte medføre. De har regelverk, og det følger de stort sett med bravur.

Skrevet

Siden man først er inne på at man får pakke på døren i usa, og ellers kan bruke UPS og DHL i norge, må jeg få skyte inn at man faktisk kan få pakken på døren de fleste plasser i norge også... og betaler man nok kan man også få pakken neste dag...

 

Kundeservice er dessverre veldig avhengig av personen som tar telefonen, det gjelder vel de fleste bedrifter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...