Gå til innhold

får bare x1


avlvl

Anbefalte innlegg

Er det noen triks ved monterting av pci express-kort? Satte det i det nederste sporet (når maskinen er oppreist), koblet til 1 stk strøm-kabel, og installerte vanlige drivere. Får bare x1 men skal jo egentlig ha x16! Hva har jeg oversett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med du har SLI siden du sier nederste sporet..Sikker på at det er rett spor når du bare har ett skjermkort i?

Og hvor ser du at du bare har x1?

6152130[/snapback]

 

Herregud, har jeg virkelig satt kortet i feil spor? Du sier altså at kortet skal stå i sporet nærmest CPU? Jeg sjekket den SLI-tingen mellom sporene og konkluderte med at jeg hadde riktig spor! :blush:

Lenke til kommentar
Regner med du har SLI siden du sier nederste sporet..Sikker på at det er rett spor når du bare har ett skjermkort i?

Og hvor ser du at du bare har x1?

6152130[/snapback]

 

Herregud, har jeg virkelig satt kortet i feil spor? Du sier altså at kortet skal stå i sporet nærmest CPU? Jeg sjekket den SLI-tingen mellom sporene og konkluderte med at jeg hadde riktig spor! :blush:

6152152[/snapback]

 

Jeg sier ingen ting, bare spør;) Men jeg ville sjekket manualen til hk..

Lenke til kommentar

Det er vel fysisk umulig å sette et X16-kort i en X1-slot, så du har nok satt kortet i slot av riktig båndbredde. :)

Andre ting som kan være kjekt å sjekke er om strømkabelen til selve skjermkortet står i. Den skal har egen strøm via en ekstra kabel som kobles til en 6-pins kontakt helt bak på skjermkortet.

Men det kan jo også hende at du bare må i BIOS og velge riktig båndbredde på PCIe-porten.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...