Gå til innhold

er lett-mc lappen vansklig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg tok lappen på 50cc, betalte jeg rundt 3 500. Da kostet lappen på 125cc rundt 10 000. Ettersom nye regler har blitt innført, må du nok opp i minst 5 000 for 50cc lappen (grunnet trafikalt grunnkurs). Lappen på 125cc har imidlertid sunket med et par tusen.

 

Prisen kan variere fra kjøreskole til kjøreskole. Hvis du har muligheten til å ta 50cc lappen gjennom skolen, så blir det mye billigere.

 

Når det gjelder vanskelighetsgraden, er det ikke så stor forskjell lenger. Eneste forskjellen er at selve oppkjøringen til 125cc er lenger + at sensor sitter på sykkelen din. Prøven til 125 cc er litt vanskeligere, men det går på det samme.

Tips: Følg med i undervisningen, da skal det gå greit ;)

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke noe vanskelig i det heletatt hvis du følger med og leser mye og lærer.

Det er selvsagt mye vanskeligere enn mopedlappen.

 

Alle tror det er så strengt på oppkjøringa, men det er det ikke. Jeg satte foten nedi bakken 3 ganger på 8-tallet og velta en kjegle men jeg bestod selvom, på første forsøk.

 

Det viktigste er at kjørelæreren som sitter bakpå føler seg trygg og komfertabel med din kjøring. Dette oppnår du ved å følge trafikk regler, lage flyt i trafikken/kjøringa de og at du ikke tar noen kjangser.

 

Kjør trygt og sikkert og følg trafikkreglene, så klarer du det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...