Gå til innhold

Hvor Høyt Kan Jeg Overklokke en 750 mhz duron??


007yasir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fåreslår att du stiller litt på fsb hastigheten, det vil jeg tro er det tryggeste...

 

Men det kommer veldig ann på hvilke type ram du har. Jeg har to typer ram og den ene typen, som det ikke står hva heter, får jeg opp i 140MHz mens den andre den andre typen, TwinMos får jeg opp i 163MHz.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-07 13:20, skrev draboda:

Jeg fåreslår att du stiller litt på fsb hastigheten, det vil jeg tro er det tryggeste...



 

Que, hvor har du det fra?

 

Ved fsb justering følger alle bussene med oppover. Og sansynligheten for at noe går dritt øker. Siden du da har overklokket alt i maskinen er det fare for at mye kan ryke som f.eks. hardisker, skjermkort(tåler som regel litt mer enn andre komp), modem/isdn og nettverkskort. Har selv et dødt 3com nettverkskort som pakka sammen ved høy fsb.

 

Dessuten så har han ett kt133 basert kort og de klarer ikke noe særlig mer enn 110 mhz fsb likevel.

 

Nei multiplier er veien å gå i dette tilfellet. Som en over her nevnte må man ty til blyant trikset.

 

Dette er også det tryggeste da det kun er cpu som overklokkes (dvs kun en ting som kan gå i stykker).

 

For å tyne ut maks kan man gjøre begge deler, som jeg gjorde på min.

 

Jeg kjørte en duron 850@1155 (11*105 med 1,85 vcore) dønn stabilt på mitt A7V-E kort. Kjøling var taisol (uten kobber) med black delta vifte og ett godt luftet kabinett. Klarte høyere men da ble det ustabilt. Load temp var på rundt 55 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...