Gå til innhold

Quel'Serrar vs Thunderfury for tanks.


Anbefalte innlegg

Jeg og kompisen min er uenig om hva som er best for tanking. Han mener at en rogue burde få Thunderfury over MT pga. at warriors har QS. Og fordi han mener at QS sin proc er bedre enn TF sin for tanking.

Jeg mener da at TF burde gå til mt i stedet for en rogue fordi den har mer dps, ikke mye, men litt, Proccen er veldig bra for å holde aggro. Sier ikke at QS proccen er dårlig, den gir jo tross alt mer armor og defence. Correct me if I'm wrong ;)

 

Så, hva er deres mening? Hva er best til tanking?

 

Thunderfury eller Quel'serrar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg faktisk den kompisen det er snakk om her :p skal bare korrektere hva jeg syns...

Jeg mener at TF er veldig bra for tanking, men at tanks ikke får like mye ut av den som rogues siden rogues er en ren dmg class og TF er et rent dmg våpen. Jeg mener derfor at TF ikke er så mye bedre enn QS at tanks burde få den istedenfor rogues som er der for damagen...

Lenke til kommentar

TF suger på en rogue.. Sword rogues får mye damage fra "white" damage pluss sinister som er instant attack ( weapon damage+SS )

En rogue har som regel SnD oppe hele tide, noe som gjør tregere våpen enda bedre.

Ville ikke hatt TF på roguen min om det var snakk om at MT skulle få i stedet.

 

På en tank derimot..

 

En tank holder aggro ved dps. Jo bedre dps våpenet har, jo bedre holder han aggro. Våpenet burde imedlertidig være ganske raskt slik at han kan få inn så mange Heroic Strikes som mulig.

 

IMO er TF best for en warrior da rogues ikke får maks utbytte av den.

Lenke til kommentar
TF suger på en rogue.. Sword rogues får mye damage fra "white" damage pluss sinister som er instant attack ( weapon damage+SS )

En rogue har som regel SnD oppe hele tide, noe som gjør tregere våpen enda bedre.

Ville ikke hatt TF på roguen min om det var snakk om at MT skulle få i stedet.

 

På en tank derimot..

 

En tank holder aggro ved dps. Jo bedre dps våpenet har, jo bedre holder han aggro. Våpenet burde imedlertidig være ganske raskt slik at han kan få inn så mange Heroic Strikes som mulig.

 

IMO er TF best for en warrior da rogues ikke får maks utbytte av den.

6136902[/snapback]

 

Men hva med QS? Er den bedre enn TF til tanking på noen måter?

Lenke til kommentar

men ok, var litt treig til å svare der, men dere har nok mer erfaring enn meg fra dette så jeg gir meg, men jeg mener at det nesten er en waste å gi TF til en tank som kan få et nesten like bra tankevåpen mye enklere.

 

men som sagt dere vet mer om dette enn meg. men jeg lurer da mer på hva som akkurat nå er det beste tankevåpenet i spillet?

Lenke til kommentar

Leste om TF vs. CTS på rogue-forumet på wow-eu etter TF nerfen. Der kom han fram til at TF og CTS ligger sånn ca. likt, noen ganger var CTS til og med bedre enn TF. (Han hadde gjort grundige undersøkelser med proc watch etc) Nå bør man man altså gi TF til en tank, ikke til en rogue.

Lenke til kommentar

Hrm, ok..

 

Som sagt så er det best å ha mest mulig damage på Heroic Strikene sine for å lage aggro. Blessed Qiraji War Hammer har 70armor, 10sta, 12str og 8defense.

 

Bloodlord's Defender har mindre defense, kun 4, 80armor og 15stamina, men noe raskere å lage aggro med, men ikke på langt nærme dpsen til hammeren.

 

Thunderfury har en procc som etter min mening er veeldig irriterende når man tanker flere mobs. Mulig den er noe bedre enn Bloodlord men mangler stats, og jeg synest ikke den når opp til War Hammeren sitt nivå.

 

Quel'Serrar suger, nok sagt. Oppskrytte saker dessverre. Kanskje greit å ha om du ikke har ''mulighet'' for å få tak i Bloodlord.

 

Er litt trøtt så noen leifer kan ha lurt seg inn :hmm:

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

blir sikkert enda mer flama nå men men :p jeg mener at TF er en bedre upgrade for en fury warrior (dere har fått meg til å forstå at den suger for rogues nå) enn den er for en tank som allerede har QS. og som Per-Stian sier så kan jo en tank også lett få tak i Bloodlords defender.

Lenke til kommentar
Hrm, ok..

 

Som sagt så er det best å ha mest mulig damage på Heroic Strikene sine for å lage aggro. Blessed Qiraji War Hammer har 70armor, 10sta, 12str og 8defense.

 

Bloodlord's Defender har mindre defense, kun 4, 80armor og 15stamina, men noe raskere å lage aggro med, men ikke på langt nærme dpsen til hammeren.

 

Thunderfury har en procc som etter min mening er veeldig irriterende når man tanker flere mobs. Mulig den er noe bedre enn Bloodlord men mangler stats, og jeg synest ikke den når opp til War Hammeren sitt nivå.

 

Quel'Serrar suger, nok sagt. Oppskrytte saker dessverre. Kanskje greit å ha om du ikke har ''mulighet'' for å få tak i Bloodlord.

 

Er litt trøtt så noen leifer kan ha lurt seg inn  :hmm:

6137044[/snapback]

 

 

Vel anngående Heroic Strike. Det er ikke mest mulig damage som teller. heroic strike har threat fra weapon damage + en fast mengde threat. Med et raskt våpen vil du oftere få denne fastsatte threaten.

 

Skjønner ikke hvorfor du mener at en aoe-procc er irriterende for å tanke flere mobs, proccen på TF gjør det mye lettere å holde aggro på flere mobs samtidig.

 

Bloodlords defender har mindre dps enn alle de andre vånene du nevner, det at den er +4 defense har ikke mye å si. 4 defense er nesten ingen ting.

 

Bruker Quel'Serrar selv og synes den i allefall er bedre enn bloodlords defender. Mer dps, nesten samme speed og en procc som er på ganske ofte.

 

 

Har du egentlig en warrior eller bare forteller du etter hva du tror er bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...