Gå til innhold

Er ikke reklame via SMS ulovlig?


Anbefalte innlegg

For 10 minutter siden fikk jeg denne.

 

 

på wap.eurobate.com finner du alt av underholding til din mobil. Spill, ringelyder, bilder, videoer m.m. Ukens tilbud: Alle polyfoniske ringelyder til 50%

 

Men jeg mener å ha hørt ett sted at reklame via SMS er ulovlig, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan! Jeg fikk nøyaktig samme SMS. Ringte Eurobate og spurte når jeg hadde gitt samtykke til dette og hvor de hadde nummeret mitt fra. De sa meldingenvar sendt til numre som på et eller annet tidspunkt har kjøpt innholdstjenester fra dem.

 

Dette er KLART ulovlig. For å kunne sende ut reklame-SMS på denne måten må du enten ha et "løpene kundeforhold" eller ha gitt eksplisitt samtykke til å motta reklamen.

 

Jeg anbefaler deg å ringe Eurobate på 23 22 73 73 og spørre hvorfor de sender deg ulovlig reklame. Ikke gidd å ringe kundeservice, det nummeret her fant jeg på brreg.no, og det går rett til noen som faktisk har med tingene å gjøre. Forlang at de fjerner deg fra alle sine lister, fortell dem at dette er ulovlig og dårlig foretningspraksis.

Lenke til kommentar

I fjor mottok jeg reklame fra disse enda jeg aldri har samtykket til det. Sendte dem en epost og ba dem kutte ut å sende meg reklame. Fikk en beklagelse ganske kjapt, og har aldri mottatt reklame siden. Bare å gi beskjed, så skal de fikse opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...