Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows update error 80072F8F - time and date


Anbefalte innlegg

Bakgrunn:

Den flotte BigWater pumpa mi tok kvelden, men fikk skrudd av pc'n når temp var på ca 75 grader. (har temp måler) Etter at dette skjedde ville ikke windows starte. Fikk blåskjerm med minne dumping, husker dessverre ikke koden. Siden jeg har vært borti det problemet før, formaterte jeg og reinstallerte windows - siden dette løste problemet sist gang. Og nå funket pc'n igjen..nesten.

 

Problemet:

Nå vil ikke windows oppdatere seg via windowsupdate.microsoft.com. Får feilkode 80072F8F, som betyr at det er feil med time&date settings.

 

Troubleshooting jeg har testet:

Endret time&date instillinger i kontrollpanel, også timezone

 

regsvr32 på relaterte .dll filer (softpub.dll, wintrust.dll, initpki.dll og mssip32.dll)

 

Tatt bort "Check for server certificate revocation" i internet options i IE.

 

Tatt ut batteriet i hovedkortet, flasha bios, oppdatert drivere.

 

Har altså prøvd alle løsninger som er å finne på microsoft og google. Noen som har vært borti dette problemet, eller har no forslag til no annet jeg kan gjøre? Får heller ikke logget på MSN.

 

Bør kanskje også ta med at det innebygde lydkortet mitt sannsynligvis har tatt kvelden etter pumpe insidenten. Driveren blir loadet ca 1 av 5 ganger windows blir startet, helt tilfeldig. Og når den blir loadet så booter PC'n automatisk så fort en lyd blir forsøkt spilt. Har hele hovedkortet mitt tatt kvelden?

 

Har testa med annen CPU og annet minne, uten forandringer.

 

Er ganske fortvila her, så setter stor pris på alle tips og innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...