Gå til innhold

Overklokke en gammel AMD K6 450 mhz


Anbefalte innlegg

hei

 

Har en gammel maskin som har tjent som fil-server med en AMD K6 450 Mhz og 128 MB Ram.

 

Denne skal skiftes ut så jeg sitter å lurer på om jeg kan bruke den "gamle" til noe artig, teste ut Linux med Apache webserver, eller noe i den duren.

 

Jeg lurer derfor på om det er noen her som husker tilbake til de "gode gamle dager" og har erfaring med hva som er mulig å få ut av denne CPU'n?

 

Mener å ha lest et sted at K6 ikke har multiplier sperre?

 

Alle tips mottat med takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjerna er ikke av den mest overklokkingsvillige. Rundt 50 mhz overklokk er vel det en kan regne med å klare.

 

Dreiv å lekte litt med min gamle 350 og den var ikke så veldig samarbeidsvillig på mer enn 400. Selv om den hadde relativt bra med kjøling (taisol + black delta).

 

Desverre klarte jeg å knekke cpu'n under ett forsøk på å få av heatspreader'n, så nå er den død og begravet.

 

Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar

Det stemmer at det ikke er multipliersperre. Det er bare å sette den litt raskere om du vil. Den er forresten en meget dårlig overklokker så du må si deg fornøyd om du klarer 500-520MHz. Spenningen kan godt justeres opp fra 2,2v til 2,4-2,5v med en standard kjøler. Innstillingene for FSB, multiplier og spenning finner du som regel i form av jumpere på hovedkortet. Jeg tror 4x125MHz er et godt valg for å få høyest mulig ytelse.

 

PS. Det er sikkert en K6-2 eller K6-III du prater om. Ikke K6 siden de bare gikk til 300MHz.

Lenke til kommentar

Hehe begynner og bli noen år siden jeg hadde en sånn der :smile:

 

Husker jeg fikk overklokka min 450 mhz til rundt 500 mhz.

Men som noen andre sa i denne tråden så er ikke de cpu så veldig overklokkingsvennlig så jeg måtte gi meg på rundt 520-533 Mhz syntes jeg og huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...