Gå til innhold

Bittorrent gjør at nettet går treigt


hula

Anbefalte innlegg

Starter jeg Azureus og venter en liten stund, blir det håpløst å browse. Enten tar det veldig lang tid før sidene lastes eller lastes ikke siden i det hele tatt. Messenger kobler seg også fra. Eneste som hjelper er å avslutte Azureus. Da kommer alt seg rett etterpå. Har begrenset ut/inn-farten på Azureus, men det hjelper ikke.

 

Hva skyldes denne mannskiten? Og hvordan får man slutt på den? :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Azureus på en Zyxel trådløs router jeg og. merker at det går tregt for alle når jeg laster ned med det.

 

trudde det ganske enkelt var fordi nedlastningene bruker mye av båndbredden.

 

gjelder dette problemet spesielt Azureus og/eller Zyxel routere?

Lenke til kommentar

Her i huset er det to maskiner som er koblet opp i et nettverk via en switch. Bruker Zyxel Prestige 600-router (ikke trådløs), og når jeg har Azureus oppe, skjer det ting som er beskrevet lenger opp i tråden. Det går også veldig tregt å surfe osv. på den andre maskinen. Har 20 000/1200kbps-linje.

Lenke til kommentar

Senere oppdateringer til XP har begrenset antall "half-open connections" til 10. Når man med P2P-programmer overskrider denne grensen, så vil man oppleve slike problemer som du beskriver. Sjekk EVENT LOG'n din og se om du har noen slike meldinger:

EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts

 

Du kan jo teste denne:

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools

 

Etter at du har kjørt denne patchen, søk opp alle TCPIP.SYS på maskinen din og erstatt de eldste med den som er nyest. Husk også å velge søk i skjulte filer.

Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at du har fått endret antall "half-open connections" til minst 50.

Lenke til kommentar
Senere oppdateringer til XP har begrenset antall "half-open connections" til 10. Når man med P2P-programmer overskrider denne grensen, så vil man oppleve slike problemer som du beskriver. Sjekk EVENT LOG'n din og se om du har noen slike meldinger:

EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts

 

Du kan jo teste denne:

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools

 

Etter at du har kjørt denne patchen, søk opp alle TCPIP.SYS på maskinen din og erstatt de eldste med den som er nyest. Husk også å velge søk i skjulte filer.

Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at du har fått endret antall "half-open connections" til minst 50.

6122522[/snapback]

 

Du har ikke tilfeldigvis denne patchen selv? Isåfall, kunne du sendt den til meg? Jeg har prøvd å laste den ned, men det er noe feil med .zip filen på stedet du linker til. Jeg finner den heller ikke på noe annet sted.

Lenke til kommentar

En kompis av meg har Zyxel-router - akkurat den samme som meg, G-2000, han sliter ikke i det hele tatt mens MIN tåler såvidt at jeg er innom 10 forskjellige nettsteder samtidig som jeg er på MSN.

Maksimalt antall NAT sessions er satt til 2048, men av en eller annen grunn utnytter ikke routeren mer enn 50 av disse :S Har prøvd mange rare konfigurasjoner, man ga til slutt opp og satte en linuxsak foran routeren. Funker greit nå ;)

Lenke til kommentar
Senere oppdateringer til XP har begrenset antall "half-open connections" til 10. Når man med P2P-programmer overskrider denne grensen, så vil man oppleve slike problemer som du beskriver. Sjekk EVENT LOG'n din og se om du har noen slike meldinger:

EventID 4226: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts

 

Du kan jo teste denne:

http://www.lvllord.de/?lang=en&url=tools

 

Etter at du har kjørt denne patchen, søk opp alle TCPIP.SYS på maskinen din og erstatt de eldste med den som er nyest. Husk også å velge søk i skjulte filer.

Reboot og kjør patchen en gang til for å sjekke at du har fått endret antall "half-open connections" til minst 50.

6122522[/snapback]

 

Prøvde dette tidligere i dag, og det ser ut til at det funket.

Har ikke hatt problemer på flere timer nå - noe jeg ville hatt dersom jeg ikke hadde gjort dette. Tusen takk, skal du ha!

Endret av Agressive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...