Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internett fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem med ikke å få internett til å fungere. Jeg har prøvd alt jeg kan komme på, nettverksoppsett, internet connection setup, insalere windows på nytt, og reparer ip adresse.

 

Når jeg prøver å komme inn på internett står det "søker etter proxy...", før det kommer opp "ingen side å vise".

 

Jeg har NextGenTel internet, som jeg kobler opp mot gjennom en gateway. På pcen jeg er på nå, et annet sted i huset ligger det en egen "Internett conection" under "Network connections" på kontrollpanelet. Dette har ikke jeg på min pc...

 

Ettersom Internet fungerer på alle de andre pcene i huset utenom min regner jeg med at det er pcen det er noe galt med, og ikke internett.

 

Noen som vet hva som kan gjøres?

 

-Takk

Endret av Thomsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk en av Pc'ene som kobler seg til nett, og sørg for at den er koblet opp. Deretter går du til:

Start - Innstillinger - Nettverkstilkoblinger

Høyreklikk på den aktive oppkoblingen (ikke 'Internett-tilkobling') - klikk 'Status' og deretter 'Støtte'.

Der vil du finne informasjon om internett-tilkoblingen. Post denne infoen her, så kan jeg nok hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Nå er internet veldig merkelig. Det funket i går fra klokken 2300 til klokken 0100, og i dag tidlig funket det ca en halvtime, før det ble borte til ca klokken 1900. Regner med at jeg mister internet iløpet av kvelden elelr morgen dagen, kan sende informasjonen du spurte etter da...

Endret av Thomsa
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er akkuratt som om nettverket bare bruker lang tid til å finne riktig ip adresse og slikt. Noen ganger kan det ta ti minutter, mens andre ganger kan det ta flere timer.

 

Her er litt info som kanskje er innteresant

 

detaljer for nettverkskobling

 

Fungerende:

Fysisk adresse: 00-15-F2-17-95-DC

IP-adresse: 10.0.0.2

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: 10.0.0.1

DHCP Server: 10.0.0.1

Leieavtale inngått: 19.05.2006 15:40:36

Leieavtale utløper: 22.05.2006 15:40:36

DNS-servere: 217.13.4.24, 217.13.7.140

WINS-server:

 

Ikke fungerende:

Fysisk adresse: 00-15-F2-17-95-DC

IP-adresse: 169.254.84.61

Nettverksmaske: 255.255.0.0

Standard gateway:

DNS Server:

WINS-server:

 

Det fungrer heler ikke når jeg prøver å skrive inn "tilkoblingsstatus" manuelt.

Endret av Thomsa
Lenke til kommentar

På maskinen som ikke kobler seg til:

Start - Innstillinger - Nettverkstilkoblinger

Høyreklikk på koblingen som ikke fungerer og klikk 'Egenskaper'. Scroll ned til 'Internett-protokoll (TCP/IP)', merk av denne og klikk 'Egenskaper'.

Merk av for 'Bruk følgende IP-adresse:' og 'Bruk DNS-serveradresser:'

Skriv så inn følgende:

 

IP-adresse: 10.0.0.10

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard Gateway: 10.0.0.1

 

Foretrukket DNS-server: 10.0.0.1

Alternativ DNS-server: 217.13.4.24 (Dette er nok strengt tatt ikke nødvendig)

 

Klikk deretter 'OK'

 

Nå kan du jo se om det ikke går bedre :)

Lenke til kommentar

Kobler du direkte fra bredbåndmodem/ruter til PC, eller har du kanskje satt opp en ekstra ruter mellom disse? Gi meg en detaljert beskrivelse av nettverket i sin helhet (hva slags hardware - hva som er koblet i hvor osv.).

 

Prøv med samme oppsett som jeg beskrev i min forrige post på begge nettverksportene på hovedkortet. Du kan også prøve å angi en annen IP-adresse et sted fra 10.0.0.2 til 10.0.0.254.

Selve kabelen kan også være synderen - prøv med en annen evt. bruk den på en annen maskin du vet kobler seg til nett.

Endret av Pipkin
Lenke til kommentar

Har du prøvd med å si at pc'en skal finne ip'adressen og DNS'en selv (obtain an IP adress automatically)? Fungerer som regel, fungerte da jeg hadde NGT.

 

Evt. har du installert nettverksdriverene etter at du har instalert win på nytt? (Har ikke glemt dette selv før :whistle: )

 

Prøv i begge portene på pc'en og du trenger to forskjellige drivere for at begge skal virke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...