Gå til innhold

MacBook Pro eller den nye Macbook?


Anbefalte innlegg

skal ha en mindre bærbar, men beholder nok den andre laptopen min.

 

Utgangspunktet er at maskinen skal brukes til bilder,musikk,film etc. Har alltid hatt lyst å leke med noe av softwaren til Apple, men undres. VIl filmprogrammet (dte dyret) aparture,photoshop etc fungere på Macbook? eller burde jeg kjøpe MacBook Pro?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du skal kjøpe powerbook må du kjøpe den brukt. Evt. finne en butikk som fremdeles har de på lager. De selges ikke på applestore.no lenger.

 

Ellers er jo macbooken mye kraftigere enn powerbooken, og flere og flere programmer blir tilpasset etterhvert

6119609[/snapback]

 

endret....var enten Pro eller vanlig utgaven (som selges nå), er bare vant med powerbook :)

 

ps! skal ikke spille på maskinen. Har stasjonært til slikt :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Skal du redigere mye film på bør du heller gå for MacBook Pro.

Skal du se film, hørre på musikk, surfe osv. holder en Macbook

i massevis.

6122271[/snapback]

 

nja...har en smule lyst, men samtidig har jeg en kraftig laptop og en meget kraftig stasjonær. Så spørsmålet er om mitt behov er så stort, at det forsvarer den ekstra utgiften med en PRO utgave?

Lenke til kommentar

Blei medlem sjølv når eg kjøpte meg 12" powerbook. Kosta 99 dollar, og for 2 år sida var det hvertfall berre på "pro" maskinene det var 20% på. 10% på ibook osv.

Så sida dette ikkje er pro modell så er det ikkje sikkert du får 20%, men kanskje mindre. Litt kjipt å bruka rabatten, som du berre får tilgang til 1 gang, på ei maskin der du ikkje får utnytta den fullt ut...

 

Og ja, det er berre du B0hemen ;)

Lenke til kommentar
Blei medlem sjølv når eg kjøpte meg 12" powerbook. Kosta 99 dollar, og for 2 år sida var det hvertfall berre på "pro" maskinene det var 20% på. 10% på ibook osv.

Så sida dette ikkje er pro modell så er det ikkje sikkert du får 20%, men kanskje mindre. Litt kjipt å bruka rabatten, som du berre får tilgang til 1 gang, på ei maskin der du ikkje får utnytta den fullt ut...

 

Og ja, det er berre du B0hemen ;)

6122779[/snapback]

 

hvis jeg bare skal leke med final cut/aparture etc, vil MacBook holde da? (dropper jeg medlemskapet, så koster maskinen bare 200 kr mer enn om jeg brukte de 10%)

Lenke til kommentar

Vil tru sida du berre skal "leike" deg at det holder, altså ikkje pro filmredigering. Men vil tru det hadde vore kjekt med meir ram. 2 x 512, eller hvis lommaboka tillater det 2 x 1024, rammen anbefale eg deg te å kjøpa ein anna plass enn apple store forresten.

 

Vil tru denna vil gjera jobben. Hvertfall det eg tenker,kvit 2.0, 80 disk og 2x1024 til ein pris av 12.976,6 ;) (med studentrabatt)

 

edit: - eventuelt salg av 2x256mb DDR2 brikker, PC5300..

Endret av Karver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...