Gå til innhold

ASUS A6Vm - brukbar?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg bærbar etter konfirmasjonen, og regner med å bruke ca. 8000,- til 9000,- på dette.

Har tidligere sett på en del HP maskiner, men kom nå over denne Asus'n her. Har tenkt å spille littegrann Battle for Middle-Earth II på den, så lurer på om skjermkortet er brukbart, og at det for all del ikke er delt minne. Må vel også spørre om prosessoren er bra.

 

ASUS A6Vm 15.4"WXGA, NVIDIA Go7300, PM 735,512MB,80GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPH

 

Produktbeskrivelse - ASUS A6Vm Q034H - Pentium M 735 1.7 GHz - 15.4" TFT

Dimensjoner - (BxDxH) 35.4 cm x 28.4 cm x 3.5 cm

Vekt - 2.9 kg

Plattformteknologi - Intel Centrino

Systemtype - Notebook

Innebygde enheter - Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne

Prosessor - Intel Pentium M 735 1.7 GHz

Cache-minne - 2 MB - L2 Cache

RAM - 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz

Kortleser - 4 i 1

Harddisk - 80 GB - 4200 opm

Optisk lagring - DVD±RW (+R dobbeltlag)

Skjerm - 15.4" TFT aktiv matrise

Grafikk-kontroller - NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache som støtter 256 MB

Lydutgang - Lydkort

Telekommunikasjon - Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning - Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Inn-enhet - Mus, tastatur, touchpad

Strømforsyning - AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Batteri - Litiumion

Operativsystem - Microsoft Windows XP Home Edition

 

 

Ser dette greit ut? Jeg klarer ikke å finne ut hvor stor skjermoppløsning det er på den, men kanskje noen har noen erfaringer med denne? Hvis noen har noe andre forslag mellom 8000,- og 9000,- så er det bare å komme med dem

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Jeg har denne maskinen, og kan ikke anbefale deg å kjøpe den. Selve maskinen fungerer greit nok, men kvaliteten er under all kritikk. Asus sin "service" er heller ikke noe å skryte av, noe jeg fikk erfare da min maskin kom tilbake fra reparasjon i Nederland for et par dager siden. Jeg sendte inn maskinen på grunn av diverse problemer med skjermen, og da jeg fikk den tilbake var skjermen byttet. Greit nok, men de hadde satt på en langt dårligere skjermen enn den jeg hadde (hadde glossy skjerm, fikk vanlig matt etter rep.) Ikke nok med det, maskinen har fått et par skikkelig stygge riper, og den "nye" skjermen var full av merker og støv. Jeg har klaget til Cshop hvor jeg kjøpte maskinen, men kjenner jeg dem rett så blir det ingen kompensasjon på meg, og jeg må ordne alt selv med Asus.

 

Så, mitt tips er: Styr unna Asus A6Vm, aller helst alt fra Asus. De andre modellene er sikkert helt greie, men servicen er nok desverre den samme. Hvis den inkompetente, hasjrusa gjengen i Nederland som "reparerte" min maskin representerer snittet av Asus sine servicefolk, så ligger de tynt an.

 

Du kan også styre unna Cshop. De er raske på levering og gode på pris, men kundeservice eier de ikke. Så langt har de ikke vært særlig hjelpsomme overfor meg. Betaler heller litt ekstra, så får du bedre hjelp hvis du trenger rep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...