Gå til innhold

Morsomme emner til muntlig framføring


Abnegation

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Trenger noen humoristiske emner jeg kan snakke om i engelsken i neste uke! Vi kan velge fritt om hva vi kan ha!

 

Foreløpig har jeg satt meg problemstillingen: "Hva synes den amerikanske populasjonen om fiskebestanden i Mjøsa". Så har tenkt å ringe noen villt fremmede personer fra Amerika og intervjue dem, og så spille av det i klassen!

 

Noen som har noen andre forslag om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, ringte til Tyskland og intervjua noen der en gang:P og det kosta veldig lite! 50 kroner eller no for 6 samtaler som varte et minutt hver cirka!

 

Så lurer på om det er dem som fikk regninga eller no :tease:

 

EDIT: Fiksa litt på prisen på telefonregninga

Endret av Hawkon__
Lenke til kommentar

Et absolutt morsomt emne er orddeling. Finn alle orddelingsfeil rundt i butikker, restauranter du kan og gjerne morsomme versjoner.

 

Terrase dør: Jeg kondolerer på vegne av terrasen. Den har vært til stor inspirasjon for både emg og de pårørte.

 

Kylling biter + tunfisk biter i vann: Hva er farligst? Kylling som biter eller tunfisk som biter i vann

 

Topp dame tilpasset "sett inn ord her": Nå har da altså "firmanavn" begynt med en ganske suspekt markedsføring. Man får nå nemlig med en dame tilpasset "sett inn ord her".

 

HUSK BILDER, ellers blir det ikke noe særlig morsomt!

 

Jeg holdt et slikt foredrag en gang for klassen grunnkurs. Folk lo gjennom store deler av presentasjonen og læreren tok ganske så godt av. Les: Norsklærer som hater orddelingsfeil.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Gary Larson. Uten tvil. Morro, man kan analysere masse relevant info ut av bildene.

 

Lurte i min tid norsklæreren min til å tro at Gary Larson egentlig var fra haugesund og het Geir Larsen. Brukte den engelske varianten for å selge mer. Skulle skrive særemne om en norsk forfatter. Gikk rett på. klar 6`er. Cha-ching.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...