Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ehh jeh er bare 13 år ffs, jeg kan da ikke gå på skoler enda (utenom barneskolen) :p ::p

6113844[/snapback]

Hehe, ok... Hvordan skal mappet se ut? Kan du gi et eksempel. Det er faktisk lettere enn du tror å lage maps. Er forresten litt usikker på hvordan runescape-spillet er. Er det action, strategi, eller hva?

Lenke til kommentar
det er strategi, og det skal være noen landsbyer og masse "skog", og ta med litt vann, må kunne fiske der :p

 

og hogge trær

6119150[/snapback]

 

 

unnsyld meg, ikke for å være frekk eller noe, men hva vet du om å lage spill? har du laget noe på dette spillet? (det er litt mer enn å bare lage et brett vet du ^^)

 

(dette er ikke ment som flame, så vennligst ikke flame meg ;) )

Lenke til kommentar
Bare å begynne å lese nå det, så kan du vel kanskje gjøre det om noen år..

6107711[/snapback]

Dårlig forslag da trådstarter har spurt om hjelp til å lage spill før og da poengtert at han nekter å kjøpe noe form for litteratur for å tilegne seg kunnskap... :-)

 

 

ehh jeh er bare 13 år ffs, jeg kan da ikke gå på skoler enda (utenom barneskolen) :p ::p

6113844[/snapback]

Ingen lov som forbyr deg å få mer kunnskap enn det du får igjennom vanlig pensum på grunnskolen, Lykke til :D

Lenke til kommentar

Tror noen ikke er helt klar over hva det krever å kode et spill eller en litt mer avansert applikasjon. Hvis du ikke har kodet fra før så må du nesten senke kravene dine og lage et "hello world" spill først. :)

 

Hvis du da ikke skjønner hva jeg mener med "hello world", kan det ta et par år å bli ferdig med spillet.

Lenke til kommentar

Start med og kjøpe deg en java bok og lær deg grunnleggende objektorientert java programmering så får du selv etter den boka bestemme deg for om dette er et prosjekt du synes det er verdt å fortsette på....

 

 

mvh Vegard som har JAVA eksamen på fredag...

(ryk ått hællwætte me deinn!)

Lenke til kommentar

heh aleh, ikke bare jeg som rynka på nesa nei ^^

 

kimmag: for å si det kort...når du ikke har programmert noe som helst før så er IKKE et spill det første du lager. det er bare dømt til å gå i vasken.

 

som de aller fleste her har foreslått: begynn medå lære deg selve språket før du tenker spill...som meg og ve_gard og veldig mange andre her på forumet så bruker vi semester/skoleår på å lære oss det som er nødvendig. ikke forvent å kunne lage et spill på 1-2-3

 

 

nok en gang, dette er ikke flame, men jeg foreslår du begynner å lære deg litt etter litt, så vil sikkert folk på forumet hjelpe deg av gårde på veien :)

 

 

 

 

 

(edit: før noen finner på å pirke på "skoleår"...har ikke java som fag et helt år, men fikk snik-lærdom via JSP forrige semester :p)

Endret av elminzter
Lenke til kommentar
(edit: før noen finner på å pirke på "skoleår"...har ikke java som fag et helt år, men fikk snik-lærdom via JSP forrige semester :p)

6124686[/snapback]

 

*Pirke - pirke* Har det "bare" et semester :p

 

Og igjen til deg som vil lage et spill..

start med grunnleggende. Når du begynner med enkel og lett GUI så vil du oppleve at vanskeligheten stiger betraktelig.

Og her er det snakk om et spill... nå håper jeg for din del at d ikke er et 3D spill.

Det kreves så mye for å lage dette spillet når du ikke har programmert før.

En jeg studerer med holder for tiden på med MineSveiper i JAVA. Han sliter så det holder enda han har endel år på baken med programmering i forskjellige språk.

 

men lykke til videre... kanskje du til slutt finner ut at du heller vil spille spillet ditt på nett=)

 

 

mvh Vegard

Lenke til kommentar
er det ikke C/c eller noe du må lage spill med? ellers Flash eller noe?

 

skulle ønske at det bare var og tegne banen :)

6125378[/snapback]

 

 

Du kan lage spill med C / C# / C++ osv.. også.. Flash også for den del..

hvert språk har sine fordeler og ulemper.

 

C++ er nok det mest utbredte programmeringsspråket tror jeg nok...(med forbehold)

 

mvh Vegard

Lenke til kommentar
Hei,

Skulle ikke være noe problem å "låne" NTNU sin visdom. Du kan faktisk ta et helt fag vha. tdt4100.idi.ntnu.no. Dette spillet laget jeg og et par andre i spillprosjektet der: http://folk.ntnu.no/ormestoy/blockdude/

 

Enjoy :)

6112813[/snapback]

Hvordan får jeg starta spillet ditt?

6125457[/snapback]

 

Hmm, burde ikke være noe problem. Kanskje linken ikke er 100 %. Prøv dette:

http://folk.ntnu.no/ormestoy/blockdude/bob.jar

 

Inne i spillet, er det bare å velge Fil->Nytt Spill

 

Alle som er interresert i java-spill burde ta en tur innom NTNU-studentene sine spill. Veldig mange bra spill i år. http://tdt4100.idi.ntnu.no/prosjekt/spill/index.php

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...