Gå til innhold

Liten C-partisjon hindrer innstallasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som skal innstallere et nytt spill på pc-en sin.. Harddisken er partisjonert opp i flere deler; C-partisjonen er på ca 8 GB.

Her kommer problemet:

Under innstallasjonen får man ikke velge hvor du vil legge spillet (i følge min kamerat) og siden hans C-partisjon er for liten sp nektes han å lege det inn..

Jeg vet det er en måte å få windows til å sjekke en annen (større) partisjon, men så var det det med hukommelsen da..

Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en kompis som skal innstallere et nytt spill på pc-en sin.. Harddisken er partisjonert opp i flere deler; C-partisjonen er på ca 8 GB.

Her kommer problemet:

Under innstallasjonen får man ikke velge hvor du vil legge spillet (i følge min kamerat) og siden hans C-partisjon er for liten sp nektes han å lege det inn..

Jeg vet det er en måte å få windows til å sjekke en annen (større) partisjon, men så var det det med hukommelsen da..

Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg?

På forhånd takk :)

6103622[/snapback]

Vel, hvis programmet er slemt og bare vil installere til default path vil det ikke hjelpe å lure det til å prøve. Er det ikke plass, så er det ikke plass. Det er teknisk mulig å møkke det til så c:\ programmet ser faktisk ligger et helt annet sted, men tror dette er ganske stress, og har aldri hørt om noe program som fikser det. Å gjøre det selv er iallefall umulig.

Hvis installasjonsfilene er lagd med microsofts installasjonsverktøy mener jeg det skal være relativt rett fram å forandre disse dog (har aldri gjort det selv). Sjekk cd'en om det er .msi filer liggendes der. Er det det, kjør en google-runde for å finne noe som virker ('edit msi files','windows installer toolkit edit'.. eller no'). Nullsofts install toolkit-ting fikser det kansje.

Lykke til :)

Skrevet

Takker, skal ta se om det du skriver kan hjeøpe meg. :)

Må legge til at jeg har løst dette problemet selv engang ved å forandre default path(f.eks C:/Programfiler) for windows plassjekk, til (f.eks D:/Spill) i registeret. Problemet er at jeg ikke lenger husker hvor i registeret jeg gjorde forandringen..

Men men, takker for svar skal teste senere idag :)

Skrevet
Takker, skal ta se om det du skriver kan hjeøpe meg. :)

Må legge til at jeg har løst dette problemet selv engang ved å forandre default path(f.eks C:/Programfiler) for windows plassjekk, til (f.eks D:/Spill) i registeret. Problemet er at jeg ikke lenger husker hvor i registeret jeg gjorde forandringen..

Men men, takker for svar skal teste senere idag :)

6106997[/snapback]

Mulig jeg tenkte litt vanskelig, men antok egentlig at hvis et program ikke ga deg valg til hvor det skulle legges inn, så var det ondt nok til å etter all sannsynlighet ikke gidde å sjekke environment-variablene for å finne default path (selv om posten min var litt uklar)..

Ellers kan du jo sjekke om det finnes noen ini filer på cd'en som kan møkkes på (og evt lage image / mounte cd'en etterpå)

Forøvrig i Windows XP (SP2) er det faktisk sånn at når du flytter magiske kataloger (My Documents, My Music etc) så blir registret automagisk oppdatert med de nye pathene. Kan godt hende dette gjelder for Program Files også. (putt alle tinga inn Program Files i Program Files II, og flytt 'Program Files' katalogen til en annen harddisk, og sjekk hva som skjer :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...