Gå til innhold

Kritikk på mitt første (seriøse) design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ustabil server, hender ofte at den er nede. jobber med å flytte over til annen server. Ettersom serveren må ha php-støtte har jeg ikke klart å finne noe enda, alt jeg har er home.no som ikke støtter php:(

 

Og hva er det du ikke mener skal være som det er? Har ikke fått testa siden i alle browsere, mener du at det er en bug eller at jeg bare burde gjøre noe med den?

Endret av JeyKey
Lenke til kommentar

Menyen i toppen er grusom.

 

I men mening har den ikke noe der å gjøre i det hele tatt, meny skal helst et sted under header. Den er også altfor liten, og fonten på den er grusom.

Nei, sleng inn den i toppen sammen med resten.

 

Jeg liker heller ikke bildet hvor det står "Meny", igjen vanskelig å lese.

 

Hadde gjort seg om du fikk en fin footer også, skifte ut knappene fra w3c med små og penere(de er litt 1997 de du har der nå), evnt bare tekst.

Burde også være helt på bunn, ettersom resten går helt ned.

 

Tips til forbedring er også å lese om Faux Columns, sånn at siden kan se enda bedre ut.

 

Headeren er kanskje litt livløs og blurry i forhold til resten av designet.

 

 

Sånn, nå har jeg klaga som du ville, håper du ikke synes det var så ille ^^;

 

Det beste med siden er link1-5 knappene/menyen, jeg likte de meget ^^

Lenke til kommentar
Menyen i toppen er grusom.

 

Sånn, nå har jeg klaga som du ville, håper du ikke synes det var så ille ^^;

 

Det beste med siden er link1-5 knappene/menyen, jeg likte de meget ^^

6104044[/snapback]

Skjønner ikke helt hvordan du kan like høyremenyen og hate menyen over header siden de er nesten identiske :dontgetit:

 

Og bare flott at noen klager, bedre det enn at jeg får høre hvor flott siden er (selv om jeg setter pris på det og):)

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan du kan like høyremenyen og hate menyen over header siden de er nesten identiske :dontgetit:

 

Og bare flott at noen klager, bedre det enn at jeg får høre hvor flott siden er (selv om jeg setter pris på det og) :)

6104105[/snapback]

 

Så enkelt at det er vanskelig å lese, og den føles veldig sammenpressa når den kræsjer mot addresselinja og headeren.

Det hadde (kanskje) fungert om du hadde tomt rom over den igjen, sånn at den får puste.

 

Alltid fint å ha noen som pirker på deg til å yte bedre (vel, nesten da :p)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken browser du bruker, men jeg har flytta menyen ca 15px ned fra adresselinjen, vises ikke det mellomrommet? Skal se ut som på vedlagt bilde

 

EDIT: kan legge til at JeyKey er brukeren til broren min, lånte laptopen hans uten å tenke på at jeg var på feil bruker. Bruker denne fra nå av.

post-47298-1147637993.png

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Synes menyene var greie og fine nok jeg.

Friskt med en slik meny på toppen. Jeg så den umiddelbart og den

leder til menyen til høyre. Veldig bra synes jeg. Det gir mening.

Det jeg derimot ikke likte var den røde fargen du har som mus-over.

Ville jeg evt hatt i sterke lysere blå eller så.

Alternativt mindre farge på linkene og sterke farge når de er uthevet.Altså.

Enda mer enn det som nå er.

 

Synes også det hadde vært fint med ett par bilde rammer istedenfor bare tekst der. Ettersom det skal være litt personlig side?

 

Banner logo mangler rammer eller adskilting til omverden.

Hadde vært pent om du satt på en svart 1px el 2px rammekant rundt.

Lenke til kommentar
This page is not Valid XHTML 1.0 Strict! ellers ser det ikke dårlig ut .. du har en del kodefeil

6104195[/snapback]

vet det, den var valid xhtml strict i dag tidlig :p Har fiksa det nå

 

Synes også det hadde vært fint med ett par bilde rammer istedenfor bare tekst der. Ettersom det skal være litt personlig side?

Har ikke begynt på innholdet på siden enda, jobber foreløpig med designet. Greit å få det skikkelig ferdig før jeg begynner på innhold

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Var ikke dumt det designet der:)

 

Har dog ett par ting:

Footeren vises feil, iallefall i firefox (forskyvd 5-6px)

Menyen på toppen er muligens feil plassert. (forslag til plassering: under hakonblogg-bildet?)

Menyen til høgre er også muligens feil plassert. (forslag til plassering: til venstre?)

 

EDIT: Gjøre klarere. Forskyvingene er betydlig mindre enn da jeg først var inne på siden.

Endret av Vid^r
Lenke til kommentar
ustabil server, hender ofte at den er nede. jobber med å flytte over til annen server. Ettersom serveren må ha php-støtte har jeg ikke klart å finne noe enda, alt jeg har er home.no som ikke støtter php:(

 

Og hva er det du ikke mener skal være som det er? Har ikke fått testa siden i alle browsere, mener du at det er en bug eller at jeg bare burde gjøre noe med den?

6103055[/snapback]

home.no.net støtter da php (tror du må ha endelser med php5), men ikke sql.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...