Gå til innhold

Prisforskjell - Canon 350D sølv vs. sort


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Canon Eos 350D hus og har kommet over to noe ulike tilbud hos fotomagasinet.no:

 

Digital EOS 350D Sølv Kamerahus

Norsk utgave. Nordisk bruksanvisning, pris: kr 4 545,00

http://www.fotomagasinet.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14189

 

vs.

 

Digital EOS 350D Sort Kamerahus

Viktig: Norsk utgave, norsk garanti, pris: kr 5 795,00

http://www.fotomagasinet.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13449

 

Kan noen hjelpe meg med å se forskjellen på disse tilbudene som gjør at det sorte kamerahuset er verdt 1250,- mer? Syns dette virker så merkelig at jeg kontaktet fotomagasinet.no for å høre hvorfor (rett og slett trykkfeil?), men har ennå ikke fått noe svar...

Og hva vil dette magiske 'nordisk bruksanvisning' bety i forhold til 'norsk garanti'? (Fotomagasinet skriver på sine nettsider at alle deres produkter har norsk garanti, så jeg ser heller ikke den helt store forskjellen her).

 

Noen som har synspunkter/forklaringer som jeg ikke ser?

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange ganger prises forskjellige farger på ting forskjellig, av den grunn at den ene modellen selger mye bedre enn den andre. En annen årsak kan være at fotomagasinet.no får kjøpt sølvhuset mye rimeligere enn det sorte. Sånn er det hvertfall i den butikken jeg jobber. Du har ett års garanti og fem års reklamasjonsrett uansett om det er en "norsk" eller eu-modell som selges.

Lenke til kommentar
På sølvkameraet står det hva som er med i pakken, dette gjør det ikke på det svarte. Kanskje med og uten objektiv? Sølvkameraet er ihvertfall uten.

6100395[/snapback]

 

Begge kameraene er listet under Canon --> Hus, og overskriftene er henholdsvis 'Digital EOS 350D Sølv Kamerahus' og 'Digital EOS 350D Sort Kamerahus' ...

Lenke til kommentar

Wildbill; jøss, er folk virkelig så jålete at det er mulig med prissetting med så stor forskjell kun ut i fra utseende? Ok, det svarte huset er helt klart stiligere, men om dette er eneste grunn og det stemmer det du sier med garanti (noe det helt sikkert gjør), så blir valget lett for min del: jeg kan leve med 90-tallssølv så lenge jeg har 1200,- mer å kjøpe annet utstyr for :)

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på det ja. Jeg ser at de ikke har sølv inne akkurat nå, så du har tid til å ringe å spørre de til uken. På den med sølv står det Norsk utgave, nordisk bruksanvisning, og på den sorte står det norsk utgave, norsk bruksanvisning. Mulig de importerer den i sølv fra et annet nordisk land. Uansett, så synes jeg den i sølv er ganske kul, ikke så mange som har den her i landet. I USA derimot er den ganske vanlig, der heter den Digital Rebel XT. :)

Lenke til kommentar

Oi. Meget bra tilbud. Har ønkset meg dette en stund.

 

Passer vel egentlig bra at det kun er kamerahus siden det medfølgende objektivet ikke har fått helt gode kritikker. Noen som kan anbefale et godt allround objektiv til en ikke altfor avskrekkende pris? Sigma 18-50mm? Tenker å starte med dette og utvide over tid (studentbudsjett).

 

Hadde egentlig tenkt å investere i det nye canon 3s IS, men med et lite tillegg i pris går det jo nå an å få 350D. :)

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar
Passer vel egentlig bra at det kun er kamerahus siden det medfølgende objektivet ikke har fått helt gode kritikker. Noen som kan anbefale et godt allround objektiv til en ikke altfor avskrekkende pris? Sigma 18-50mm? Tenker å starte med dette og utvide over tid (studentbudsjett).

6101243[/snapback]

Sigma 17-70mm F2.8-4.5

Har ikke sett noen sammenligninger med 17-70 vs 18-50 f2.8 ennå.

Har 18-50 selv og noen ganger er 50mm akkurat litt lite.

Vil tro at 18-50 er marginalt bedre (litt dyrere og litt kortere zoomområde)

Lenke til kommentar
Og hva vil dette magiske 'nordisk bruksanvisning' bety i forhold til 'norsk garanti'? (Fotomagasinet skriver på sine nettsider at alle deres produkter har norsk garanti, så jeg ser heller ikke den helt store forskjellen her).

6100364[/snapback]

På mitt 20D stod det nordisk-hus. Det er en diskret måte å si at du får dansk-bruksanvisning uten å nevne ordet dansk. Nordisk høres jo ut som norsk så jeg ble i allefal "lurt". :p . No big deal. Har ingenting å si på norsk kjøpslov. Selger kan ikke gi mindre rettigheter utover kjøpsloven.

Lenke til kommentar
Mer interessant ja. Har vel et budsjett på litt over 7000,- så får nok regne litt. :)

 

Har du erfaring med det objektivet?

6102358[/snapback]

 

Det er ett duganes begynner objektiv. passer fint til allround bruk. - det er jo ett billig objektiv, men den gir ett meget anvennelig zoom-område.

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...message=9772522

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Jeg tipper prisen er en skrivefeil.. fotomagasinet og fotovideo er vel en og samme butikk.. ihvertfall har de samme forretningsadresse. Hos fotovideo er kamerahuset i sølv priset til 5795,-

 

Men enig i at 4545,- er en god pris :)

6102792[/snapback]

 

Har hatt en mistanke om det, ja.. Har registrert at fotomagasinet og fotovideo er det samme, og det ser jo ikke bra ut når man sjekker prisene opp mot hverandre. Så det er vel bare å vente og se hva slags forklaring de gir...

Lenke til kommentar
Jeg tipper prisen er en skrivefeil.. fotomagasinet og fotovideo er vel en og samme butikk.. ihvertfall har de samme forretningsadresse.

 

Det stemmer nok ikke. Det er to forskjellige butikker. Men skjønner at man tror det, samme adresse og så godt som like hjemmesider....

Fotomagasinet har bare nettsalg, mens foto&video også har butikkutsalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...