Gå til innhold

Bedre fps i cs med Netshop 259IEN?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

60 fps er et vanlig tegn på at vertical sync er skrudd på i driverinstillingene dine.

 

Vertical Sync (VSync) begrenser fps til hz på skjermen du bruker. Så hvis du bruker CRT skjerm kan du enten velge å skru av vsync, eller laste ned en "fix" som setter hz på skjermen din til 100 eller mer i visse oppløsninger (800x600 osv).

 

Har du LCD må du bare skru av Vsync, ettersom LCD skjermen ikke har mer en max 75hz

 

edit: ops det er laptop ja, da er det LCD, og du må skru av vsync :)

Endret av danandre
Lenke til kommentar
Hvis du får "tearing" av skjermbildet i spill når du skrur av vsync, så kan det være bedre å ha det på.

6090302[/snapback]

 

 

det "sliter" jeg med fines det kur for dette?

 

60 fps holder. hadde lab på skola her om dagen og testa øyets følsomhet for frekvenser. alle farger ble konstante på under 52 hz/fps rød var den som jeg var mest følsom for

Lenke til kommentar

60 fps holder. hadde lab på skola her om dagen og testa øyets følsomhet for frekvenser. alle farger ble konstante på under 52 hz/fps rød var den som jeg var mest følsom for

6090338[/snapback]

 

Vel, uansett hvordan du snur og vender på det, er konstat 100fps/100hz i cs nødvending(hvertfall for meg). Og ja jeg ser lett forskjell mellom 60 og 100 fp. Man kan ikke sammenlikne på den måten du gjør. Blir akkurat som å sammenlikne tv(24fps) og et spill på 24fps.. det er STOR forskjell. Skyt meg om jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

60hz på en LCD skjerm holder i massevis. På CRT skjermer er det bittelite, og bildet gjør vondt å se på (Det gjør nesten vondt å se på hvis jeg stiller min CRT ned til 60hz.

 

Men de som er opptatt av fps i cs bryr seg ikke om hva øyet ser, men det er noe med at det går tregere når du har 60fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...