Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til å komme på nett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ny pc som jeg ikke kommer på nett med. PCen er en Dell Inspiron 6400 og routeren er Allied Telesyn AT-RG634. Internettet er LOS ADSL.

Hvordan kommer jeg på nett?

Jeg vet ikke hva dere trenger for å hjelpe, så bare spør så skal jeg prøve å svare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en ny pc som jeg ikke kommer på nett med. PCen er en Dell Inspiron 6400 og routeren er Allied Telesyn AT-RG634. Internettet er LOS ADSL.

Hvordan kommer jeg på nett?

Jeg vet ikke hva dere trenger for å hjelpe, så bare spør så skal jeg prøve å svare...

6090095[/snapback]

Noen sjekkpunkter du kan starte med:

1. Lyser det i diodene ved nettverkskontakten på pc'n?

2. Lyser dioden til den kontakten du har valgt på ruteren?

Hvis ja på dette er det i hvertfall fysisk kontakt mellom maskinen og ruteren.

Hvis ikke, prøv å bytt kabel.

3. Har du satt opp en nettverkstilkobling? Hvis du kjører Xp eller Win2K kan det hende at du må sette opp en lokal tilkobling. Gå inn på kontrollpanel og velg nettverkstilkoblinger. Følg Wizard'en som er der. Hvis du har en tilkobling må du sjekke hva slags instillinger du har på IP/TCP-innstillingene i tilkoblingen. Mest sannsynlig skal du få tildelt IP automatisk av ruter. Hvis ikke kan det hende at du må sette opp IP manuelt. Da er det stor sannsynlighet at du bruker feks 192.168.x.x-range eller 10.0.0.x-range. Subnet er mest sannsymlig 255.255.255.0 og gateway er det samme som IP bare at siste tall er 1.

prøv dette og hvis det ikke virker kom tilbake mer specs så skal vi prøve å hjelpe deg videre.

Skrevet

Det lyser på 1 og 2.

Jeg har satt opp en forbindelse som heter LOS. Når jeg kobler til blir den bare stående og vise meldingen:

Kobler til LOS...

Kobler til gjennom WAN Miniport (PPPOE)...

Helt til det kommer noe ekstra:

Feil 678: Den eksterne datamaskinen svarte ikke. Hvis du vil ha mer hjelp, kan du klikke Mer informasjon eller søke etter feilkoden i Hjelp og støtte.

OSet er XP Media Center Edition...

Skrevet
Jo, den gjør vel det... Lampene lyser i begge ender.

6091060[/snapback]

Det betyr ikke at den finner ruteren når diodene lyser. Det betyr at strøm føres igjennom og at kabelen er hel, men det kan fortsatt bety at den ikke "kjenner igjen".

Skrevet

Kan jeg hive meg på her?`Har en pc med XP home, og en pc med XP pro. Pro fungerer på nett, men ikke Home. Må den være PRO for å funke? Har prøvd ipconfig /release, men det skjer ingenting. Pc`en med Pro har internett og her fungerer /release. Noen ideer?

Skrevet
Det lyser på 1 og 2.

Jeg har satt opp en forbindelse som heter LOS. Når jeg kobler til blir den bare stående og vise meldingen:

6090864[/snapback]

Bruker LOS PPPoE?

Hvis ikke så prøv en bb-oppkobling som alltid er aktiv som det heter i wizzarden til XP.

Skrevet
Kan jeg hive meg på her?`Har en pc med XP home, og en pc med XP pro. Pro fungerer på nett, men ikke Home. Må den være PRO for å funke?

6091414[/snapback]

Selvsagt ikke, fortell litt mer om oppsettet ditt og ISP-en din.

Skrevet (endret)
Kan jeg hive meg på her?`Har en pc med XP home, og en pc med XP pro. Pro fungerer på nett, men ikke Home. Må den være PRO for å funke?

6091414[/snapback]

Selvsagt ikke, fortell litt mer om oppsettet ditt og ISP-en din.

6092401[/snapback]

Har koplet to pc`er i en D-link switch som igjen er koplet til et SpeedTouch 510i modem. ISP er Telenor.

Edit:

Pc`en med Home ble formatert, og etter at Pro ble lagt inn fungerte det. :woot:

Endret av King-Nothing
Skrevet
Det lyser på 1 og 2.

6090864[/snapback]

Bruker LOS PPPoE?

6092400[/snapback]

Såvidt jeg vet gjør den det, ja...

Jeg har samme bredbåndsabonnement som VTW og før jeg fikk router måtte jeg skrive inn brukernavn og passord for å logge på, men nå går dette automatisk. (Routeren min er Dlink DI-614+)

Skrevet
Pc`en med Home ble formatert, og etter at Pro ble lagt inn fungerte det. :woot:

6092738[/snapback]

Du hadde en defekt home-innstallasjon, dette har ingenting med pro vs home og gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...