Gå til innhold

Nokia n80...forbanna dritt mobil til 5000+


Anbefalte innlegg

Ja, det er trist å oppleve det du har gjort, kjøpe en prestisjemobil å oppleve slike kvalitets skandaler, for det er det er!

:cry:

Syns personlig aldri nokia har laget eller hatt fokus på kvalitet, Samsung og SE er langt bedre der etter min mening!

Mht bugs, så er ikke det uvanlig, men dessverre ofte faktum med nye mobiler, det jeg visste om denne mobilen, var at den bruker en gammel utdatert prosessor i forhold til disse nye N73/93 osv..

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns personlig aldri nokia har laget eller hatt fokus på kvalitet, Samsung og SE er langt bedre der etter min mening!

6087470[/snapback]

 

Ehm... har Nokia aldri laget eller hatt fokus på kvalitet?! Da har du ikke fulgt med lenge. Nokia 6110/5110/6310/6310i som ble laget på slutten av nitti-tallet fungerer fremdeles i dag, over 6 år etter. Dette er kvalitet.

 

Jeg er enig i at kvaliteten fra Nokia (og alle de andre) har gått ned de siste årene, men å si at Nokia aldri har laget kvalitetstelefoner blir litt for drøyt.

 

Når det gjelder byggekvalitet på mobiltelefoner i dag, er Samsung overlegne. Samsung er den produsenten med lavest andel service i forhold til antall salg - i hvert fall hos oss.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg hadde en N80 på bestilling til igår, men fikk kalde føtter pga. alt som blir nevnt av bugs og andre mangler/feil. Bestilte meg en SE K800i istedet og venter heller til når/om N83 kommer for å se om den blir noe bedre kvalitetsmessig enn N80. K800i mangler EDGE, men det er det eneste jeg ser på som en svakhet der(i forhold til min bruk). Såklart god skjerm på N80 var noe av tiltrekningen, men når K800i kan fåes til nesten 2000,- mindre(og nesten like god skjerm) fant jeg ut at jeg gir ikke over 5000,- for denne halvferdige telefonen fra Nokia.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

Tommo21: Litt merkelig valg. For det første er jo ikke k800 å få tak i enda, så du kan bli ventende ganske lenge. Det andre som slår meg, er at SE har valgt å bruke joystick på denne telefonen. Dette er den feilen det absolutt kommer inn mest service av, fra t610, via k700 til k750. Det slår meg derfor at k800 var begynt designet for veeeldig lenge siden. Alle de andre nye telefonen fra SE har jo gått bort i fra joystick.

Lenke til kommentar
Tommo21: Litt merkelig valg. For det første er jo ikke k800 å få tak i enda, så du kan bli ventende ganske lenge. Det andre som slår meg, er at SE har valgt å bruke joystick på denne telefonen. Dette er den feilen det absolutt kommer inn mest service av, fra t610, via k700 til k750. Det slår meg derfor at k800 var begynt designet for veeeldig lenge siden. Alle de andre nye telefonen fra SE har jo gått bort i fra joystick.

6088451[/snapback]

 

K800i skal være på vei til butikkene i begynnelsen av juni ifølge flere uavhengige forum.

 

Det med joysticken stemmer på de modellene du nevner, men i K800i sitter det en ny type "sealed joystick modul" som skal visstnok være/holdes støv og skittfri. Dette blir bekreftet av SE selv til flere brukere på Esato og MobileReview.

 

Jeg må si det var med tungt hjerte jeg avbestilte N80 fordi jeg har gått og gledet meg til den siden den ble annonsert for første gang. Siden da har specs-lista krympet mer og mer og flere av de opprinnelige løsningen som denne telefonen skulle ha, har blitt borte. Nokia innså nok at de fikk for liten tid til å implemenetere alt og skyver dette over på senere modeller. Derfor "safer" jeg nå og velger SE K800i, til Nokia får orden på sysakene og jeg igjen får tillit til nye produkter fra de som f.eks. N83! N73 blir for lik min nåværende N70(som ikke er en spesiellt god telefon det heller) og derfor vil jeg avvente noe helt nytt fra den kanten.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar

Har hatt 2 stk N80 her (en sølv og en sort), og ingen av disse har hatt den slarken som beskrives av trådstarter. Den sorte som jeg har her nå er veldig tett og fin i skyvemekanismen. Jeg også hadde 6280, men den var jo milevis unna N80 i kvalitet når det gjaldt dette, den var slarkete ja. Jeg ble såpass skuffet over 6280 at jeg solgte den etter en drøy uke.

 

Det er tydeligvis forskjellig oppfatninger om denne telefonen, jeg blir bare mer og mer fornøyd med N80'en min, mens andre her har en helt annen oppfatning skjønner jeg :)

Lenke til kommentar

Har hatt N80 i en uke nå. Har i dag valgt å benytte meg av angreretten, og returnerer den. Dette på grunn av alt for mange feil, bugs og den irriterende slarken. Bruker mobilen i jobb, og opplevde at jeg mistet dekning selv om telefonen indikerte at jeg hadde det. Meldinger kom ikke gjennom. Om jeg slo av/på mobilen haglet alle meldingene plutselig inn. Måtte restarte den flere ganger siden den hengte seg opp. Heldigvis har jeg min N70 her enda. Var litt lei den, men gud det var faktisk deilig å ta den i bruk igjen!!

 

Jeg velger å returnere min N80 og venter heller å ser hva som dukker opp i nærmeste framtid. Kunne ventet på en softwareoppdatering fra Nokia, men returnerer den heller mens angrefristen fremdeles er gjeldende. (14 dagers ubetinget angrefrist, etter angrerettloven kap. 3).

Lenke til kommentar

Er vel alltid bug å dritt på helt nye telefoner, men slikt blir vel fikset etterhvert, jeg sitter fortsatt å gleder meg til jeg får min n80, men skal kjøpe den i butikk så jeg vet jeg får en uten slark, vist d skulle være slik at noen telefoner har d, bugs blir fikset etterhvert :) D er mine tanker om d her.

Lenke til kommentar

En telefon FULL av bugs sier noen..? Jeg har oppdaget kun en bug på min, skulle gjerne sett en liste over bugs dere opplever når man kommer med slike kommentarer? Slideren på min er fin, hadde 6280 før og den var ekstremt dårlig.

Dette er utvilsomt den beste mobilen jeg har hatt, men den er som s60 telefoner flest, litt treg.

Lenke til kommentar
Det snakkes om at N80 har bugs i denne tråden, og da håper jeg du spøker ved å anbefale EF81?

6095622[/snapback]

 

Som jeg skrev: for dere som vil ha en 3G-telefon med sprekt design og god byggekvalitet så ta en titt på EF81. Jepp, den har også bugs - som alle andre nye telefoner. Men byggekvaliteten er upåklagelig. Trådstarters frustrasjon gikk på bugs og byggekvalitet.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Det snakkes om at N80 har bugs i denne tråden, og da håper jeg du spøker ved å anbefale EF81?

6095622[/snapback]

 

Som jeg skrev: for dere som vil ha en 3G-telefon med sprekt design og god byggekvalitet så ta en titt på EF81. Jepp, den har også bugs - som alle andre nye telefoner. Men byggekvaliteten er upåklagelig. Trådstarters frustrasjon gikk på bugs og byggekvalitet.

 

-snubbel

6095757[/snapback]

 

Kunne aldir bytta en N80 mot en EF81!

Lenke til kommentar
Kunne aldir bytta en N80 mot en EF81!

6095892[/snapback]

 

Har begge, er fornøyd med begge. De har sine pluss og minus begge to - heldigvis har folk forskjellig smak :thumbup:

 

-snubbel

6095931[/snapback]

 

Jepp, d er helt sikkert pluss og minus med begge, sånn er d alltid med mobiler målt opp mot hverandre, men jeg syns ikke d er rikig å sammenligne de to mobilene, syns de er i 2 forskjellige klasser, men d er no min mening da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...