Gå til innhold

Hvilke av disse to pc-ene burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en datamasking jeg kan ta med på skola uten de største problemene. Ellers vil den bli brukt til internett, iTunes, MSN, nedlasting og noe spilling.

 

Har sett på Dell 6400 men synes den blir noe stor. Så jeg vurdere disse to:

 

 

Asus A6Ja

 

AcerAspire 5672WLMi VoIP

 

Har på følelsen at den ekstra ramen Acer-en har kommer godt med når jeg sitter med Opera, iTunes, MSN og et torrenprogram. Hører at det er lett å sette inn ekstra ram, hvor mye må jeg ut må for å få like mye ram i Asus-en?

Er det stor forskjell på skjermkortene?

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar.

 

Hvordan er det egentlig med minne, vil alt jeg kjøper passe så lenge det ikke overstiger 2gb?

 

Kjøper jeg den fra komplett får jeg 1 bg ram på den. Da kan jeg bare kjøpe 1gb ram og sette den inn som om jeg skulle satt inn en diskett nesten?

Lenke til kommentar
Takker for svar.

 

Hvordan er det egentlig med minne, vil alt jeg kjøper passe så lenge det ikke overstiger 2gb?

 

Kjøper jeg den fra komplett får jeg 1 bg ram på den. Da kan jeg bare kjøpe 1gb ram og sette den inn som om jeg skulle satt inn en diskett nesten?

6085004[/snapback]

I følge komplett står det 1x1GB i den, så da kan du bare ta av dekselet og sette inn ei ekstra brikke. Det skal gå raskt og enkelt. 1GB ekstra minne koster 1049 kr. Det er lurt å kjøpe produkt som står som tilbehør, siden du da vet at de vil passe til pcen.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ville valgt Asus A6Ja siden den har best skjermkort og er litt lettere. Det er en del forskjell på X1600 og X1400, de er også i forskjellige klasser.

 

her kan du finne minne.

 

Hilsen,

efikkan.

6084957[/snapback]

 

 

Den er ikke akkurat lettere...jeg så det var en som hadde målt A6Ja og da veide den 3,1kg. Det der argumentet holder ikke. :nei: . De fleste 15,4" veier rundt 3 kilo. Men om selve pc valget kan jeg ikke si noe. :)

 

Lykke til med valg av pc!

 

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ville valgt Asus A6Ja siden den har best skjermkort og er litt lettere. Det er en del forskjell på X1600 og X1400, de er også i forskjellige klasser.

 

her kan du finne minne.

 

Hilsen,

efikkan.

6084957[/snapback]

 

 

Den er ikke akkurat lettere...jeg så det var en som hadde målt A6Ja og da veide den 3,1kg. Det der argumentet holder ikke. :nei: . De fleste 15,4" veier rundt 3 kilo. Men om selve pc valget kan jeg ikke si noe. :)

 

Lykke til med valg av pc!

 

|mEg|

6085126[/snapback]

:hmm: Kanskje det er vekt uten batteri? Og da er kanskje den andre ennå tyngre??
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg ville valgt Asus A6Ja siden den har best skjermkort og er litt lettere. Det er en del forskjell på X1600 og X1400, de er også i forskjellige klasser.

 

her kan du finne minne.

 

Hilsen,

efikkan.

6084957[/snapback]

 

 

Den er ikke akkurat lettere...jeg så det var en som hadde målt A6Ja og da veide den 3,1kg. Det der argumentet holder ikke. :nei: . De fleste 15,4" veier rundt 3 kilo. Men om selve pc valget kan jeg ikke si noe. :)

 

Lykke til med valg av pc!

 

|mEg|

6085126[/snapback]

:hmm: Kanskje det er vekt uten batteri? Og da er kanskje den andre ennå tyngre??

6085223[/snapback]

 

 

Det kan være, men vektmålingen på bærbare maskiner er helt skrudd. Men de viktigste er jo at disse 15,4" som oftest ligger rundt 3kg.

Jeg tror at skjermkort ikke alltid er medregnet. Jeg tror også at acer er bedre til å oppgi faktisk vekt ettersom jeg har sett dette i andre tilfeller.

Endret av Torland
Lenke til kommentar
er greit og kjøpe ei maskin med så mye minne du vil ha. kjøper du ei med 1gig og har lyst på mere står det garantert 2 stk 512 mb brikker så du blir faktisk sittende på de 2 brikkene

6085560[/snapback]

Hos Komplett står det:
Totalt antall (frie) ekspansjonsspor:    2 ( 1 ) x minne
Og det er 1GB minne.
Lenke til kommentar

Jeg fant det jeg :)

 

Det står under ekspansjon/tilkoblinger.

 

Totalt antall (frie) ekspansjonsspor  2 ( 1 ) x minne

                                                              1 ( 1 ) x PC Card - type II

                                                              1 ( 1 ) x Memory Stick

                                                              1 ( 1 ) x SD-minnekort

Lenke til kommentar

er 1x512 i den andre A6'en de har... Mener ganske sikkert at det er 1x1024 in den trådstarter ser på.

 

Er selv fornøyd med min egen A6Ja, funker til det meste og er grei å plukke med meg når jeg skal noe. CoreDuo gjør at ting skjer når du vil, og selv om x1600 kortet ikke er det beste drar den helt greit BF2, Oblivion, WOW osv.

 

Jeg har riktig nok ikke prøvd selv, men jeg synes ikke at større oppløsning er nødvendig på en såpass liten skjerm.

 

Angående vekt så syns jeg ikke det er noe problem, enten den ligger i veska eller sitter på fanget. Stille er den også så skole-bruk er helt OK.

Lenke til kommentar

Ai ai! Den virker jo definitivt bedre enn Asus A6Ja-en. Såvidt jeg vet er grafikkortet bedre, den har mer ram, og det er samme prosessor? Og ikke bare det men den er tynnere og billigere!

Takk!

 

Kan noen si meg hva som eventuelt kan være dårlig med den?

Endret av lunic
Lenke til kommentar
Ai ai! Den virker jo definitivt bedre enn Asus A6Ja-en. Såvidt jeg vet er grafikkortet bedre, den har mer ram, og det er samme prosessor? Og ikke bare det men den er tynnere og billigere!

Takk!

 

Kan noen si meg hva som eventuelt kan være dårlig med den?

6089736[/snapback]

Grafikkortet er desverre dårligere enn det i Asusen. Se her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575301

for en oversikt over hvordan de ulike grafikkortene ligger an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...