Gå til innhold

Anbefalte programmer for Symbian 9.x (S60v3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gmail*

Program for å bruke gmail kontoen din på telefonen.

Pris: Gratis

Produktside

 

MobiReader*

Program for å kjøpe, laste ned og lese ebøker.

Pris: Gratis

Lastet ned via "Last ned" tjenesten på N80ie

 

Podcasting*

Program for å laste ned audio og video podcast.

Pris: Gratis

Lastet ned via "Last ned" tjenesten på N80ie

 

Advanced Call Manager*

Superavansert telefonsvarer.

Pris: $19.90 (ca 125 kr)

Produktside

 

Nokia Barcode Reader*

Program for å lese 2 dimensjonale strekkoder via telefonens kamera.

Pris: Gratis

Lastet ned via "Last ned" tjenesten på N80ie

 

SerialMagic*

Program for å koble bluetooth strekkode-skannere, rfid-skannere etc. til telefonen. (finnes også i versjoner for palm os, mac os x, windows, blackberry, windows mobile og windows ce.

Pris: $69.95 (ca 450 kr)

Produktside

 

OfficeSuite*

Program for å se på og redigere office dokumenter på telefonen din. Støtter text formatene .doc .rtf .txt og .mwd, regneark formatene .xls .xml og .cvs. Programmet støtter også å sende dokumenter via bluetooth, ir, kabel eller som epost vedlegg. Det kan også åpne dokumenter direkte fra inboksen på telefonen.

Pris: gratis (etter 30 dager kan du bare lese dokumenter, ikke redigere/lagre dem) / $49.99 (ca 320 kr) (full versjon med lagringsmuligheter)

Produktside

Lenke til kommentar

Jeg er litt skeptisk til y-browser... Når man installerer ber den om full tillgang til telefonen (hvorfor skal den ha tilgang til pakkedata, gsmnettverket, etc. etc.) Syns dette programmet virker skummelt jeg...

 

Her er listen over hva den ber om:

-Bruke tilkoblingsprogrammer

-Lese brukerdata

-Skrive brukerdata

-Bruke kamera eller mikrofon

-Bruke nettverk eller foreta telefonanrop

 

Og for den som lurte. Addons inneholder 3 ting: text viewer, pkzip og mail folders

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Jeg er litt skeptisk til y-browser... Når man installerer ber den om full tillgang til telefonen

 

Har du prøvd å signere en .sis / .sisx installasjonsfil?

Dersom du har gjort det så vil du gjerne være på den sikre siden at programmet fungerer slik det skal uten at den f.eks. skal feile ved en operasjon.

 

Derfor har en valgt å 'krysse av' for alle valgene som bl.a. omfatter det du har nevnt.

 

Dersom du f.eks. har prøvd Mobile RAR som er et java program får du hele tiden melding om du vil tillate programmet å aksessere ditt og datt.

Ved å bruke signeringen og velge alle de mulighetene slipper en også at programmt spør om slike ting.

 

Dersom du installere andre programmer vil du også oppleve det samme.

Bare se neste gang du installerer et annet program.

 

Det er rett og slett slik Symbian OS 9.1 er implementert sikkerhetsmessig.

(Har erfaring med å signere Gnubox for N73 og kjenner derfor litt til dette)

Lenke til kommentar
Hva kan man egentlig bruke BarcodeReader til? Kan man lese strekkoder i butikken eller hva?

7808453[/snapback]

 

Nope. Man kan bare lese 2d strekkoder. Slike firkanter som består av masse prikker. Du har sikkert sett dem ulike steder på konvolutter og brev fra telefonselskap, bank, internetleverandør, etc. etc. Man kan lagre alle slags data i 2d strekkoder (bilder, filer, mm) mens vanlige 1d strekkoder som du ser i butikken kan bare lagre tall, evt. noen typer tall og bokstaver

 

Edit: Dette progammet er sikkert mest beregnet på det japanske markedet. Der har det tatt helt av å bruke slike strekkoder for å utveksle navn, nummer, webadresser mm.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Jeg er litt skeptisk til y-browser... Når man installerer ber den om full tillgang til telefonen

 

Har du prøvd å signere en .sis / .sisx installasjonsfil?

Dersom du har gjort det så vil du gjerne være på den sikre siden at programmet fungerer slik det skal uten at den f.eks. skal feile ved en operasjon.

 

Derfor har en valgt å 'krysse av' for alle valgene som bl.a. omfatter det du har nevnt.

 

Dersom du f.eks. har prøvd Mobile RAR som er et java program får du hele tiden melding om du vil tillate programmet å aksessere ditt og datt.

Ved å bruke signeringen og velge alle de mulighetene slipper en også at programmt spør om slike ting.

 

Dersom du installere andre programmer vil du også oppleve det samme.

Bare se neste gang du installerer et annet program.

 

Det er rett og slett slik Symbian OS 9.1 er implementert sikkerhetsmessig.

(Har erfaring med å signere Gnubox for N73 og kjenner derfor litt til dette)

7803474[/snapback]

 

Jeg vet at de fleste programmene gjør dette :) Jeg var ikke skeptisk til at den ber om tillatelse til div. men at den ba om tillatelse til absolutt alt, selv om programmet i utgangspunktet ikke bruker tjenestene. De fleste programmene ber jo bare om det de faktisk trenger.

Lenke til kommentar
SN25P: Jeg har lagd en strekkode du kan teste:

 

dmtest.gif

7808896[/snapback]

Hvor fant du et prg som kan lage bildene i såpass bra kvalitet? Har bare sett websider som lager i dårlig kvalitet.

7810559[/snapback]

 

Jeg har kjøpt fonter og "drivere" for en haug forskjellige strekkoder, inkludert data matrix. (datamatrix var en separat pakke). De to pakkene til sammen kostet meg ca 3000 kr, så det var ikke akkurat billig ;-)

Men nå lager jeg koder i den kvaliteten jeg vil :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor dette stadige maset om gratis programmer?

 

Et så enkelt program koster kanskje 3-5$ som tilsvarer 20-30 kr. Syns dere ikke at vedkommende som har brukt mange timer på å lage programmet fortjener en så symbolsk sum?

 

Og folkens: Les første post i denne tråden. Dette er ikke stedet for å spørre etter programmer, men å poste nyttige programmer en har kommet over.

Lenke til kommentar
Hvorfor dette stadige maset om gratis programmer?

 

Et så enkelt program koster kanskje 3-5$ som tilsvarer 20-30 kr. Syns dere ikke at vedkommende som har brukt mange timer på å lage programmet fortjener en så symbolsk sum?

 

Og folkens: Les første post i denne tråden. Dette er ikke stedet for å spørre etter programmer, men å poste nyttige programmer en har kommet over.

 

Ok, jeg regner nesten med at du hinter til meg, så jeg beklager. Men vet noen om et program, enten det er gratis eller ei? (Ikke slakt meg eller noe fordi jeg spør om et program :) )

Lenke til kommentar
Hvorfor dette stadige maset om gratis programmer?

 

Et så enkelt program koster kanskje 3-5$ som tilsvarer 20-30 kr. Syns dere ikke at vedkommende som har brukt mange timer på å lage programmet fortjener en så symbolsk sum?

 

Og folkens: Les første post i denne tråden. Dette er ikke stedet for å spørre etter programmer, men å poste nyttige programmer en har kommet over.

 

Ok, jeg regner nesten med at du hinter til meg, så jeg beklager. Men vet noen om et program, enten det er gratis eller ei? (Ikke slakt meg eller noe fordi jeg spør om et program :) )

8056571[/snapback]

 

Var egentlig ganske generelt jeg tenkte. Ikke bare på deg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...