Gå til innhold

Hjelp ved valg av vannkjølingssystem


Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp fått avgjort at jeg skal gå til innkjøp av en:

 

AMD Opteron 170

 

og trenger hjelp til valg av kjøp ved vannkjølingssystem.

 

Skal bruke ASRock 939Dual-eSATA2 hovedkort

(Som overgang før jeg skal kjøpe et kraftigere nytt system når priser går ned på AM2 el Conroe)

 

Jeg bruker Nexus Breeze 500 kabinett og har luftinntak i bunnen av kabinettet.

 

Jeg har ca 3000,- på budsjettet og er spent på hvilke forslag jeg får.

 

FØRSTE gang jeg skal bruke vannkjøling...så jeg er så spent så spent :yes:

 

Det er viktig at jeg får et system som er så stillegående som overhodet mulig, men samtidig også "reliable"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en stillegående og driftssikker kjøleløsning kan du gå for en vanlig kjøler som f.eks. Thermalright XP-120 med en Papst 120 mm vifte på 16,5 db. Hvis du skal ha vannkjøling må du ha (minst) en 120 mm vifte på radiatoren uansett, med mindre du skal ha et svært tårn ved siden av PC-en.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha en stillegående og driftssikker kjøleløsning kan du gå for en vanlig kjøler som f.eks. Thermalright XP-120 med en Papst 120 mm vifte på 16,5 db. Hvis du skal ha vannkjøling må du ha (minst) en 120 mm vifte på radiatoren uansett, med mindre du skal ha et svært tårn ved siden av PC-en.

6078691[/snapback]

 

Nå sitter det jo en 120mm vifte i bunnen av kabinettet mitt allerede, men om jeg setter radiatoren over denne, så vil det kanskje hindre tilgangen av frisk kald luft i kabinettet?

 

Hovedsaken her er at jeg skal overklokke så mye jeg klarer, og da er vel vannkjøling den beste stillegående løsningen, er det ikke?

 

Ser den eksterne løsningen fra Asetek, den virker jo ganske "hassle-free"....

Koster jo "bare" litt over 3000,-

 

link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319350

Lenke til kommentar
Sier han skal kjøpe nytt innen den tid, conroe kommer ut i juni (juli?). sa da har du ca. en måned på og trekke dine flotte penger i dass  :dremel:

 

Edit, 3 poster kl 21.55 på rad i denne tråden:D

6078698[/snapback]

 

No, no, jeg kjøper nytt når de nye prosessorene har gått ned i pris. og det kan jo fort gå et år det.....

 

Skal uansett beholde dette systemet i en tid fremover, så absolutt ikke penger i..dass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...