Gå til innhold

Fliptelefon, pris er samme


Anbefalte innlegg

Etter mye riper og stress med basetelefoner (slike vanlige nokiaer fks) tenkte jeg

at jeg skulle kjøpe en ordentlig klapptelefon. Prisen har ingen betydning, men

innenfor rimelighetens grenser er å foretrekke. (under 5000 skulle fungere greit)

 

Sortert etter prioritering (høyst til lav - synkende)

-Størrelse

-Taletid (batteri)

-Ergonomi, hvor god den er å holde i

-Gode taster

-Skjerm, må være brukbar

-Menyer, må være raske, bra og solid software

-Kamera ikke nødvendig (men gjør ingenting om det er det)

 

Og bare for å nevne det; vil jeg helst ikke ha Sony Ericsson eller

Samsung. Hvorfor det, kan vi diskutere en annen gang, det er ikke

relevant.

 

På forhånd takk for forslag : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 6101 ser ut til å passe dine krav

Ulemper: lite minne, ikke av de raskeste(Maskinvare), Skjermen oser av kvalitet men kunne hatt bedre oppløsning og mer farger

Fordeler: veldig bra design, billig, kvalitets følelse, bra batterikapasitet, gode taster og ergonomi

Lenke til kommentar
Motorola Razr V3x har jeg hørt en del dritt om, men ikke testa sjøl.. Men den skal vist være veldig fin å se på..

6102270[/snapback]

 

Må da være en grunn til at V3x ble kåret til verdens beste mobil eller 3G telefon.... :hmm:

6114907[/snapback]

 

Mhm å d må ha med d ytre og ikke d indre i mobilen å gjøre fordi d finst masse bedre mobiler på markedet, med mye bedre spess, men d e no smak og behag, jeg syns ikke noe om den men heldigvis for motorola er d noen som syns d e greie telefoner.. :)

Lenke til kommentar
Motorola Razr V3x har jeg hørt en del dritt om, men ikke testa sjøl.. Men den skal vist være veldig fin å se på..

6102270[/snapback]

Hva slags dritt?

Har hatt denne telefonen en stund nå og er kjempefornøyd! Hvis man absolutt vil klage på noe så er det at batterilokket har litt slark, men ikke så mye at det er irriterende på noen måte..

 

Og først når jeg fikk telefonen, skjønte jeg hvorfor den ble kåret til verdens beste 3g telefon.. :love:

 

Men hva dritt/negativt har dere hørt om V3x?

Lenke til kommentar
det jeg har hørt mest er batteritiden. men det er en myte hvorfor Motorolas telefoner aldri slår an i Nord-Europa =/

6115589[/snapback]

Batteritiden til V3x er jo ikke noe dårligere enn modeller fra Nokia, Siemens etc.. Batterikapasiteten er omtrent lik N6280.. Telefonen holder i ca 3 døgn med normult bruk.. Dessuten har Motorola en lyssensor og logisk styring av tastauturbelysning for strømsparing. Dermed lyser ikke tastaturet før det blir mørkt, og når kameraet er aktivert lyser det bare i de tastene som da brukes..

 

Jeg mener heller at LG har DÅRLIG batterikapasitet på flere av sine modeller..

Lenke til kommentar

Du sier lite om behovet for data-ytelse(3G/EDGE), så da kan du sikkert klare deg med det meste av "flip-telefoner". ;) Ellers hadde jeg selv cirka samme prioriteringsliste som deg ved siste kjøp, bortsett fra at jeg skulle ha full 3G siden jeg bruker telefonen som modem i blant både i helger og i ferier innenlands.

Selv har jeg droppet både Nokia og Siemens til fordel for svensk/japansk de siste2 telefonkjøpene og er nå storfornøyd med en Sony-Ericsson Z800i. :D

Ved mitt siste mobilkjøp nå i april hadde alle andre "flip-telefoner" enten: "Donald-batterier", sinnsyke priser og/eller manglende funksjoner(les: EDGE/3G).

Jeg må ærlig talt si at jeg holdt på å kjøpe Nokia N90, men ble litt betenkt pga. både pris og alle bevegelige delene. Flere ledd må gi flere svakhetspunkter på sikt.

Og da det viste seg at den ikke hadde en slik "bagatell" som vibrasjon, datt den ut.

Å sitte med en kimende telefon er ikke altid like passende i møter.

 

Synd du ikke vurderer Samsung eller Sony Ericsson, da Samsung har 2 virkelige små nette "clamshell" (dog med små batterier) og Sony Ericsson har z800i som er en grei all rounder som har vært på markedet i straks et år og er renset for all softwarebugs nå. ;)

 

It's your choice! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...