Gå til innhold

play/pause knapp på tastatur i winamp


Anbefalte innlegg

Jeg har et logitech MX3100 tastatur og mus. Jeg bruker avspillingsknappene på tastaturet i winamp. Problemet er at når jeg starter å spille en fil og trykker play/pause knappen på tastaturet, så starter sangen på nytt. De neste gangene jeg trykker virker den vanlig altså pauser sangen og spiller den igjen når jeg trykker en gang til. Går det ann å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

winamp bruker ikke felles knapp for play/pause. knappene i winamp er, fra venstre mot høyre: Forrige sang på lista, spill av (play) eller start pågående sang på nytt, pause, stopp, neste sang på lista.

 

Så, når du trykker play/pause tror winamp at du trykker play/start på nytt knappen. tror det går an vha driverne å mappe tastene anderledes til winamp.

 

forøvrig, til winamp kan du bruke z - forrige x - play/replay c - pause, v - stopp, - b neste sang.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Vet du hvordan jeg kann mappe tastene anderledes? f.eks. gjøre så play/pause knappen på tastaturet bare er pause knapp. Eller ha play/pause i en knapp i winamp.

 

Jeg vet at jeg kan bruke z x c v og b, men da må winamp være aktiv. Jeg vet også at det finnes "global hotkeys" så jeg kan bruke tastene i alle programmer, men det er enklere å bruke tastaturet sin play/pause knapp.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

- Åpne Winamp

- Trykk Ctrl+P'

- Gå til Global Hotkeys kategorien (ligger i General Preferences)

- Enable (dersom det ikke er det fra før)

- Velg Action: "Playback: Play/Pause

- Trykk med musen i Hotkey vinduet, slik det vinduet blir valgt

- Trykk tastekombinasjonen eller tasten du vil ha funksjonen Play/Pause på (i ditt tilfelle play/pause kanppen på logitech tastaturet ditt)

- Trykk på Set knappen

- Lukk Winamp Preferences og prøv den nye knappen din.

Lenke til kommentar
Jeg har det, men det går ikke ann å skifte avspillingsknappene.

 

Går det ann å få winamp til å bruke en knapp for play og pause? Hvorfor har den to knapper til det?

6106002[/snapback]

 

1. nei, winamp er skrevet slik.

 

2. nullsoft ville ha det sånn. aner ikke hvorfor, men det er det samme på phillips sine cd-spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...