Gå til innhold

NY! Nokia 5500 Diskuter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her har en liten plastbit (del av dekselet), rett under skjermen falt av. Under der står noen tall. Tastaturet begynner å se noe slitt ut etter 1-2 mnd...

 

Diverse andre små og store feil og, men regner med at det blir rettet helt fint..

7257238[/snapback]

 

Tastaturmatten min har også begynt å løsne. Gikk bare rett til et av Nokias service-senter og leverte den der. Var jo selvfølgelig en garantisak sa de.

7257562[/snapback]

 

Begynt å skje det samme med min. Hvor lang tid tok det å fikse?

Lenke til kommentar
Her har en liten plastbit (del av dekselet), rett under skjermen falt av. Under der står noen tall. Tastaturet begynner å se noe slitt ut etter 1-2 mnd...

 

Diverse andre små og store feil og, men regner med at det blir rettet helt fint..

7257238[/snapback]

 

Tastaturmatten min har også begynt å løsne. Gikk bare rett til et av Nokias service-senter og leverte den der. Var jo selvfølgelig en garantisak sa de.

7257562[/snapback]

 

Begynt å skje det samme med min. Hvor lang tid tok det å fikse?

7295481[/snapback]

 

For meg tok det ca 30 min sa de. De skiftet bare til et nytt deksel, men regnet med at nokia snart kom med en "oppdatert versjon" av disse dekselene. (som ikke blir ødelagt)

 

Angående batteritiden på denne telefonen: Holder for meg i ca 3 dager med moderat bruk.

 

Programmer: Det er mulig med en rekke forskjellige og nyttige programmer til disse symbiantelefonene. De er feks. mye bedre på kalender og nettleser enn "vanlige" nokiatelefoner.

Lenke til kommentar
Her har en liten plastbit (del av dekselet), rett under skjermen falt av. Under der står noen tall. Tastaturet begynner å se noe slitt ut etter 1-2 mnd...

 

Diverse andre små og store feil og, men regner med at det blir rettet helt fint..

7257238[/snapback]

 

Tastaturmatten min har også begynt å løsne. Gikk bare rett til et av Nokias service-senter og leverte den der. Var jo selvfølgelig en garantisak sa de.

7257562[/snapback]

 

Begynt å skje det samme med min. Hvor lang tid tok det å fikse?

7295481[/snapback]

 

For meg tok det ca 30 min sa de. De skiftet bare til et nytt deksel, men regnet med at nokia snart kom med en "oppdatert versjon" av disse dekselene. (som ikke blir ødelagt)

 

Angående batteritiden på denne telefonen: Holder for meg i ca 3 dager med moderat bruk.

 

Programmer: Det er mulig med en rekke forskjellige og nyttige programmer til disse symbiantelefonene. De er feks. mye bedre på kalender og nettleser enn "vanlige" nokiatelefoner.

7297900[/snapback]

 

Hvilket servicesenter var det? :). Er jo nok av dem i oslo.

30 min er jo ganske fort og greit.

Lenke til kommentar

Forrige telefon jeg hadde var en Nokia 6230. Så jeg er egentlig vant til at telefonen skal være _veldig_ responsfull.

Denne er jo selvfølgelig ikke like kjapp i svingene, men er til nå en av de raskeste symbiantelefonene jeg har testet. Med andre ord: Du blir ikke plaget av det. (den er faktisk ganske så responsfull når jeg tenker meg om...)

 

Jeg fikset telefonen min i Kristiansand, så hvis du absolutt vil på samme servicesenter, så blir det en god biltur :p

 

Ja det hadde vært morro om noen hadde prøvd med bluetooth GPS til denne telefonen. Koster ca 1200kr tror jeg.

Lenke til kommentar
Forrige telefon jeg hadde var en Nokia 6230. Så jeg er egentlig vant til at telefonen skal være _veldig_ responsfull.

Denne er jo selvfølgelig ikke like kjapp i svingene, men er til nå en av de raskeste symbiantelefonene jeg har testet. Med andre ord: Du blir ikke plaget av det. (den er faktisk ganske så responsfull når jeg tenker meg om...)

 

Jeg fikset telefonen min i Kristiansand, så hvis du absolutt vil på samme servicesenter, så blir det en god biltur  :p

 

Ja det hadde vært morro om noen hadde prøvd med bluetooth GPS til denne telefonen. Koster ca 1200kr tror jeg.

7308922[/snapback]

 

Får finne en lokal sjappe i oslo heller tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir litt forbannet. Kjøpte denne telefonen i september og allerede har tastaturmatten løsnet. MPX der jeg kjøpte telefonen henviser til Nokias serviceverksteder. Det verkstedet som er oppgitt i Bergen vil ikke ta i mot siden den ikke er kjøpt der. Må derfor ut til en sjappe i Åsane som har åpent 8-16. Altså ta fri fra jobben for å reise ut dit.

 

Å bytte ut dekselet tar vel kanskje 5min. Kunne de gjøre dette mens jeg ventet? Ja...hvis jeg betalte 250 kr. Ellers 2-3 arbeidsdager og ny fri fra jobben for å hente.

 

Er det så elendig service på andre mobilmerker også? Første gang jeg har trøbbel med en ny telefon og ekstra vittig at dette var på en såkalt "robust" mobil....

Lenke til kommentar
Blir litt forbannet. Kjøpte denne telefonen i september og allerede har tastaturmatten løsnet. MPX der jeg kjøpte telefonen henviser til Nokias serviceverksteder. Det verkstedet som er oppgitt i Bergen vil ikke ta i mot siden den ikke er kjøpt der. Må derfor ut til en sjappe i Åsane som har åpent 8-16. Altså ta fri fra jobben for å reise ut dit.

 

Å bytte ut dekselet tar vel kanskje 5min. Kunne de gjøre dette mens jeg ventet? Ja...hvis jeg betalte 250 kr. Ellers 2-3 arbeidsdager og ny fri fra jobben for å hente.

 

Er det så elendig service på andre mobilmerker også? Første gang jeg har trøbbel med en ny telefon og ekstra vittig at dette var på en såkalt "robust" mobil....

7436310[/snapback]

Hvilket verksted var det som ikke ville ta imot den? jeg har god erfaring med det verkstedet i åsane.

Lenke til kommentar
Hvilket verksted var det som ikke ville ta imot den? jeg har god erfaring med det verkstedet i åsane.

7437930[/snapback]

 

Levert den inn der så satser på det. Tar vel enda lengre tid om jeg må sende den til mpx. Men synes det er ganske frekkt å skulle ha betalt for å ta en garantisak raskere når det er en så utrolig enkel greie som å bytte et deksel på en nesten ny telefon der dette er en vanlig feil...

 

Det andre verkstedet ligger i fabrikkgaten. Men de nektet forsåvidt ikke å ta imot, sa bare at de prioriterte egne kunder og at det ville gå raskere om jeg gikk til Åsane.

 

Edit: nå er telefonen levert inn og det skulle ta et par dager å skifte deksel siden jeg ikke ville betale.

 

Burde kanskje lage en egen tråd under forhandlere for å høre om dette er vanlig praksis hos alle merker?

Endret av Sebaldus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Frontdeksel har jeg byttet for 2 kunder allerede i min butikk. Slik at kundene slapp å sende inn telefonen. Det tar ca 5-10 minutt for meg, men jeg er ikke trent på dette.

 

Ellers får jeg mange kunder som klager på batteritiden og at skriften er alt for liten. I tillegg er lyden på øret relativt lav. Skriftstørrelsen er et problem, da den brukes av godt voksne folk som trenger robust telefon, og ikke en tøff telefon. Måtte ta inn to stk pga at kundene ikke klarte å lese skriften. Er det noe godt 3 parts program på skriftstørrelse?

 

Når det gjelder feil har vi kun hatt 2 tastematter og 2 knuste display. Vi har vel solgt ca 50-70 telefoner av denne.

Lenke til kommentar
Frontdeksel har jeg byttet for 2 kunder allerede i min butikk. Slik at kundene slapp å sende inn telefonen. Det tar ca 5-10 minutt for meg, men jeg er ikke trent på dette.

 

Ellers får jeg mange kunder som klager på batteritiden og at skriften er alt for liten. I tillegg er lyden på øret relativt lav. Skriftstørrelsen er et problem, da den brukes av godt voksne folk som trenger robust telefon, og ikke en tøff telefon. Måtte ta inn to stk pga at kundene ikke klarte å lese skriften. Er det noe godt 3 parts program på skriftstørrelse?

 

Når det gjelder feil har vi kun hatt 2 tastematter og 2 knuste display. Vi har vel solgt ca 50-70 telefoner av denne.

7596470[/snapback]

Hei

Har forhørt meg om skriften selv. Det finnes ikke noe program som øker skrift størrelsen. Har måtte legge bort min Nokia E50. (Series 60 3rd Edition )

Har gått over til ( Series 40 3rd Edition ) Nokia 7390.

Tror også 6300 som kommer også har 40 3rd edition.

Her har du ett valg i kontakter , liten , middels eller stor skrift. Det har vært i irriterende for meg og ikke kunne lese av tlf nr i kontakter, da skriften her har vært så liten.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mange GB telefonen støtter?

Ser på hjemmesida til nokia at den støtter 1gb men som tilbehør står 2gb registret.

Lurer da på om noen har erfaring med 2gb i telefonen, og om det fungerer helt fint om jeg bruker 2gb micro sd kort i den?

7384550[/snapback]

 

Jeg kjøpte et sandisk 2GB microSD Ultra II og det fungerer utmerket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...