Gå til innhold

Windows klikker under innlogging

Anbefalte innlegg

Hver gang maskinen starter opp så klikker den når den kommer til innloggingen i Windows XP. Skjermen blir svart og maskinen står der 1 minutt eller 2, før den finner ut at den vil restarte.

Jeg kommer helt fint inn i sikkerhetsmodus, så jeg har prøvd å slå av alt som starter opp når maskinen starter (med msconfig). Det fungerte ikke. Har også prøvd å velge den siste konfugurasjonen som skal virke (under oppstart der jeg velger sikkerhetsmodus) uten at det gikk noe bedre.

Det samme skjedde for ca. 2 uker siden også, men da reinstallerte jeg Windows. Så har det gått helt fint fram til å går, da maskinen plutselig klikket. Mens jeg brukte den så ble skjermen svart og ingenting skjedde så jeg restartet den. Etter det har jeg ikke klart å komme meg inn igjen i Windows (utenom sikkerhetsmodus da).

Er det noen som har noe peiling på hva som gjør dette?

Kjedelig å måtte installere Windows på nytt igjen hver 2. uke...

Edit: Tror jeg kan ha funnet feilen. Kjørte GoldMemory test ( http://www.goldmemory.cz ) og der fikk jeg feil på den ene RAM-brikken. Fikk ikke til å starte opp Windows igjen uten den rambrikken, men håper det fungerer etter jeg reinstallerer Windows...

Edit: Reinstallerte Windows uten at det hjalp. Skjer akkurat det samme nå.

Edit: Etter yttligere en til reinstallasjon så kom jeg inn igjen i Windows. Får håpe det varer litt lengre denne gangen da...

Edit: Og så lenge varte det... Tilbake til akkurat det samme problemet nå.

Endret av Elmud
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...