Gå til innhold

Windows klikker under innlogging


Anbefalte innlegg

Hver gang maskinen starter opp så klikker den når den kommer til innloggingen i Windows XP. Skjermen blir svart og maskinen står der 1 minutt eller 2, før den finner ut at den vil restarte.

 

Jeg kommer helt fint inn i sikkerhetsmodus, så jeg har prøvd å slå av alt som starter opp når maskinen starter (med msconfig). Det fungerte ikke. Har også prøvd å velge den siste konfugurasjonen som skal virke (under oppstart der jeg velger sikkerhetsmodus) uten at det gikk noe bedre.

 

Det samme skjedde for ca. 2 uker siden også, men da reinstallerte jeg Windows. Så har det gått helt fint fram til å går, da maskinen plutselig klikket. Mens jeg brukte den så ble skjermen svart og ingenting skjedde så jeg restartet den. Etter det har jeg ikke klart å komme meg inn igjen i Windows (utenom sikkerhetsmodus da).

 

Er det noen som har noe peiling på hva som gjør dette?

Kjedelig å måtte installere Windows på nytt igjen hver 2. uke...

 

Edit: Tror jeg kan ha funnet feilen. Kjørte GoldMemory test ( http://www.goldmemory.cz ) og der fikk jeg feil på den ene RAM-brikken. Fikk ikke til å starte opp Windows igjen uten den rambrikken, men håper det fungerer etter jeg reinstallerer Windows...

 

Edit: Reinstallerte Windows uten at det hjalp. Skjer akkurat det samme nå.

 

Edit: Etter yttligere en til reinstallasjon så kom jeg inn igjen i Windows. Får håpe det varer litt lengre denne gangen da...

 

Edit: Og så lenge varte det... Tilbake til akkurat det samme problemet nå.

Endret av Elmud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at jeg har funnet ut at problemet er hardware. Prøvde å installere Linux (Ubuntu 5.10) og der skjer omtrent det samme. Der får jeg akkurat til å logge inn, og så får jeg svart skjerm.

 

Noen som har forslag til hvilken komponent det kan være?

Endret av Elmud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...