Gå til innhold

Innlegg blir uleste etter jeg lukker nettleseren


Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ha Opera kjørende med mine innlegg åpen hele tiden. Når jeg lukker Opera og åpner den igjen, så står mange av emnene ulest, selv om det ikke har kommet noen nye innlegg siden sist jeg sjekket. Hvis jeg trykker oppdater uten å avslutte Opera står de som lest. Jeg har prøvd å åpne Mine innlegg i Firefox også og de står som ulest der også, selv om jeg nettopp sjekket de.

 

Dette gjelder bare Mine innlegg, ikke resten av forumet. Der står de som lest etter at jeg har lest de, selv om jeg lukker nettleseren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opera er litt vel ivrig på cachen sin (for å få det til å virke som om den er raskere enn andre nettlesere) og har med dette lett for å ikke få med seg en del endringer ved defaultinnstillinger. Lett å merke dette på enkelte forum o.l. der det er hyppige endringer hele tiden.

 

Sjekk innstillingene så ordner det seg.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Hvis du trykker oppdater i Opera etter at du har gått tilbake blir det akkuratt som i andre nettlesere.

6073448[/snapback]

Så hvis du setter Opera til å sjekke sidene for endringer hver gang du går inn på dem slik IE gjør (istedet for å 'jukse på hastigheten' ved å hente fra cachen) så løser det seg. Ikke sant?

 

Eller kanskje jeg misforstår hva du mener? :hmm:

 

Dette er som sagt stort sett bare problemer på forumsider og sånt; etter x antall minutter henter vel Opera en ny versjon av siden uansett istedet for å bruke den gamle versjonen som den allerede har cachet, så på 'vanlige' sider merkes det neppe.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Funksjonen til Opera som viser siden med en gang jeg går tilbake er genial, det går sykt mye fortere enn andre browsere, og det er bare på forum jeg har bruk for å reloade og da trykker jeg F5, så jeg har ikke tenkt til disable den.

 

Men du har missforstått problemet mitt. Hvis jeg trykker F5 etter at jeg går tilbake står den som lest. Problemet er at hvis jeg lukker browseren og åpner den igjen, så står mange av innleggene som ulest igjen selv om det ikke er noen nye poster.

 

Problemet gjelder både i Opera og Firefox (har ikke testet andre, men det er nok i alle browsere) og bare i Mine innlegg delen.

Lenke til kommentar
Funksjonen til Opera som viser siden med en gang jeg går tilbake er genial, det går sykt mye fortere enn andre browsere

6073528[/snapback]

Som sagt så er jo det nettopp fordi den ikke henter siden fra nett men fra cachen sin, ikke rart det går fort ;) Som du har oppdaget ifm forumet så henter den ikke siden fra nett...

 

Men tror jeg misforstod problemet ditt ja :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Ja jeg vet at den bare henter fra cachen og at det er derfor det går fortere, men siden det omtrent bare er i forumet jeg trenger å oppdatere en side når jeg går tilbake synes jeg det er genialt siden det går så fort. Synes det er plagsomt hvor treigt det går når jeg bruker en annen browser. Men nok om det.

 

edit: Må bare legge til en kommentar til. Jeg prøvde i IE og det var selvfølgelig det samme der, men når jeg trykker tilbake reloades den ikke så det er akkurat som i Opera, bare at den bruker like lang tid som Firefox.

Så i Opera går den kjapt tilbake, i Firefox bruker den lenger tid, men den reloader siden. I IE bruker den lang tid og reloader ikke siden. Hvilken nettleser er dårligst... :!:

 

 

Håper dere kan fikse problemet mitt. Som dere ser er det flere enn meg som har problemet.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...