Gå til innhold

TES: Hva og hvordan ang mods

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle veldig enkelt hva mods er og hvordan jeg tester det ut. Jeg har sett f.eks en naturmods, der bilder "før" og "etter" beskriver f.eks at naturen blir mye tydligere etc. Hva skjer når man laster ned en slik mods. Kan man da gå fra en mods til en annen.

Som dere ser så trenger jeg ett lite hint. Forstår mye om littavhvert, men akkurat på dette området er jeg grønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mod`s er som i navnet modifikasjoner til i dette tilfellet Oblivion.

Det finnes utrolig mye forskjellig, fra å endre på det grafikkmessige, til hvordan du levler, nye våpen, nakne kropper osv osv..

De fleste mod-ene som tar for seg grafikk og teksturer overskriver som regel de orginale filene i den aktuelle mappen. f.eks C:/Programfiler/Bethesda/Oblivion/Data/Textures.

De aller fleste mod`s dog kommer som en .esp fil, som skal legges i C:/Programfiler/Bethesda/Oblivion/Data/.

Når du da starter oblivionlauncher kan du gå på datafiles og huke av den aktuelle mod`en du vil bruke.

En kjekk ting om du er grønn vil være å laste ned en mod manager, som også kan søke etter konflikter mellom forskjellige mod`s..

Veldig mange av de krangler med hverandre og må lastes inn i riktig rekkefølge, om man ønsker at alt skal fungere stabilt..

En veldig god guide til alt rundt mod`s finner du her..

Endret av archongamer
Skrevet

vel Mods er filer du plaserer i Data files.

du kan få nye steder, bygninger, Weapons o.s.v

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

TESSource er en fin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...