Amento Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Trenger et nytt tegneprogram og lurer derfor på hva dere anbefaler har tidligere brukt Jasc Paint shop pro, men har aldri liksom helt fått taket på det... Har hørt at mange bruker photoshop eller noe sånt, men vil høre hva dere synes jeg skal prøve... Trenge i så fall å vite navnet påd et, og kanskje hvilken vesjon som er best. Takk for hjelpen
redsword Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Trenger et nytt tegneprogram og lurer derfor på hva dere anbefaler har tidligere brukt Jasc Paint shop pro, men har aldri liksom helt fått taket på det... Har hørt at mange bruker photoshop eller noe sånt, men vil høre hva dere synes jeg skal prøve... Trenge i så fall å vite navnet påd et, og kanskje hvilken vesjon som er best. Takk for hjelpen 6070498[/snapback] Paint
Amento Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Det holder ikke det spor... Ser etter noe som er en smule meer avansert...
trygveaa Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 (endret) Photoshop er veldig bra. Er etter manges mening det beste bilderedigeringsprogrammet. Du kan laste ned en 30-dagers prøveversjon, men det er veldig dyrt å kjøpe, 7000-8000 kr. Eller så er GIMP veldig bra, jeg vil si at det er nesten like bra og det er i tillegg gratis. Hvis du ikke liker at ikke alt er i et vindu kan du prøve GIMPshop som er en modifisert GIMP, men som har alle funksjonene til GIMP. Er ikke sikker på den offesielle siden, men noen sider du kan laste den ned fra er: http://plasticbugs.com/ og http://www.gimpshop.net/ edit: Ulempen med GIMPshop framfor GIMP er at de ligger 1-2 versjoner bak. Endret 9. mai 2006 av trygveaa
JonH Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Hva skal du bruke programmet til? Photoshop og Paint Shop er etter min mening best på bildebehandling, men skal du lage tegninger og illustrasjoner er kanskje Adobe Illustrator og lignende best.
Amento Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Skal tegne og sånt med det... Hvis Illustrator er bst, hvorfor bruker så mange photoshop da??
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det er mange som bruker Illustrator og. Det er eit program til vektorgrafikk, og vert dermed mykje brukt til t.d. logoar, plakatar o.l. trur eg. Eit gratisprogram for vektorgrafikk er Inkscape. Photoshop er, på same måte som PSP eit biletbehandlingsprogram.
Amento Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 Men kan man lage avanserte tegninger osv, med Photoshop også, sånn som i PSP?
Shonah Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Det er kanskje et 3D program du er på jakt etter?! Shonah
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Men kan man lage avanserte tegninger osv, med Photoshop også, sånn som i PSP? Ja då. Er ikkje utan grunn at det er so populært som det er. Ta ein tur innom Den store Photoshoptråden for døme på kva du kan gjere.
Amento Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Skrevet 9. mai 2006 3D program?? Altså aka Truespace, blender? Nope
Shonah Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 eh...ja eller 3D Studio Max og/eller Maya.... Fikser du et av disse og Photoshop kommer du langt Shonah
.com Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 (endret) jeg liker paint.net best, synes det er bedre enn gimp og illustrator http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/ Endret 10. mai 2006 av .com
tmth Skrevet 10. mai 2006 Skrevet 10. mai 2006 ^ paint.net er gratis og bra. egner seg vel til å tegne. men er den i din mening bedre enn photoshop til bilderedigering??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå