Gå til innhold

Hvilket tegneprogram anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et nytt tegneprogram og lurer derfor på hva dere anbefaler :)

har tidligere brukt Jasc Paint shop pro, men har aldri liksom helt fått taket på det... :(

Har hørt at mange bruker photoshop eller noe sånt, men vil høre hva dere synes jeg skal prøve... Trenge i så fall å vite navnet påd et, og kanskje hvilken vesjon som er best.

Takk for hjelpen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trenger et nytt tegneprogram og lurer derfor på hva dere anbefaler :)

har tidligere brukt Jasc Paint shop pro, men har aldri liksom helt fått taket på det... :(

Har hørt at mange bruker photoshop eller noe sånt, men vil høre hva dere synes jeg  skal prøve... Trenge i så fall å vite navnet påd et, og kanskje hvilken vesjon som er best.

Takk for hjelpen :)

6070498[/snapback]

Paint :tease:

Skrevet (endret)

Photoshop er veldig bra. Er etter manges mening det beste bilderedigeringsprogrammet. Du kan laste ned en 30-dagers prøveversjon, men det er veldig dyrt å kjøpe, 7000-8000 kr.

Eller så er GIMP veldig bra, jeg vil si at det er nesten like bra og det er i tillegg gratis.

Hvis du ikke liker at ikke alt er i et vindu kan du prøve GIMPshop som er en modifisert GIMP, men som har alle funksjonene til GIMP. Er ikke sikker på den offesielle siden, men noen sider du kan laste den ned fra er: http://plasticbugs.com/ og http://www.gimpshop.net/

edit: Ulempen med GIMPshop framfor GIMP er at de ligger 1-2 versjoner bak.

Endret av trygveaa
Skrevet

Hva skal du bruke programmet til? Photoshop og Paint Shop er etter min mening best på bildebehandling, men skal du lage tegninger og illustrasjoner er kanskje Adobe Illustrator og lignende best.

Skrevet

Det er mange som bruker Illustrator og. Det er eit program til vektorgrafikk, og vert dermed mykje brukt til t.d. logoar, plakatar o.l. trur eg. Eit gratisprogram for vektorgrafikk er Inkscape.

Photoshop er, på same måte som PSP eit biletbehandlingsprogram.

Skrevet

^ paint.net er gratis og bra. egner seg vel til å tegne.

men er den i din mening bedre enn photoshop til bilderedigering??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...