JFTech Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Har søkt litt uten å finne helt ut av det. Kan man i css legge inn skygge på et element som er plasert ved hjelp av float, eller må man lage en bildefil med skygge?
Arve Systad Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Det er fullt mulig å lage skyggar i CSS på fleire måtar, men i dei aller fleste tilfella vil det å legge skyggen som ein bakgrunn vere klart lettast.
JFTech Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Det er fullt mulig å lage skyggar i CSS på fleire måtar, men i dei aller fleste tilfella vil det å legge skyggen som ein bakgrunn vere klart lettast. 6066611[/snapback] Da som bildefil selvfølgelig? Det får jeg til. men css? Skal bare ha skygge på de ytterste "rammene". Har du noen lenker som jeg kan lese på, eller er det enkelt?
Steinmann Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Eneste alternativet er å legge et ekstra element rundt for så å legge en ny border osv på det, men skyggefekten er noe tvilsom. Bilde er uten tvil best.
JFTech Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 (endret) Eneste alternativet er å legge et ekstra element rundt for så å legge en ny border osv på det, men skyggefekten er noe tvilsom.Bilde er uten tvil best. 6066704[/snapback] Ok.. skjønner tanken. Får lage meg noen 3x721 Endret 8. mai 2006 av JFTech
Arve Systad Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) Kjem litt an på korleis skygge du vil ha, om du kun skal ha "skrå nedover" eller "rett bak" f eks. http://absentvoid.com/hwno/skygge1.htm Enkelt eksempel. (simple) CSS-skygger følger den teorien bak der, du legg eit element bak eit anna og gir det ein anna farge og forskyv den litt. Får lage meg noen 3x721 Om du skal bruke bilder som bakgrunn for å lage skygge bør du ha dei meir enn 3px høge for å la scrolle-ytelsen vere bra på alle system. Høyrest kanskje dumt ut, men det er faktisk sant. Sjølv pleier eg å bruke 30px høge bilder for vertikal repetering. Endret 8. mai 2006 av Arve Systad
JFTech Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 Kjem litt an på korleis skygge du vil ha, om du kun skal ha "skrå nedover" eller "rett bak" f eks. http://absentvoid.com/hwno/skygge1.htm Enkelt eksempel. (simple) CSS-skygger følger den teorien bak der, du legg eit element bak eit anna og gir det ein anna farge og forskyv den litt. Får lage meg noen 3x721 Om du skal bruke bilder som bakgrunn for å lage skygge bør du ha dei meir enn 3px høge for å la scrolle-ytelsen vere bra på alle system. Høyrest kanskje dumt ut, men det er faktisk sant. Sjølv pleier eg å bruke 30px høge bilder for vertikal repetering. 6066755[/snapback] Skal sjekke den ut på siden, men var mere 3d-effekt jeg tenkte på. Må nok mikse meg noen bilder. Takk for hjelpa!
Jesper Karsrud Skrevet 9. mai 2006 Skrevet 9. mai 2006 Du kan jo se litt på disse teknikkene på ALA også, veldig bra hvis du skal ha skygger på bilder etc. CSS Drop shadows part I CSS Drop shadows part II
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå