stutbokk Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Hei Jeg driver og skal gjøre om noen wave filer her... Jeg har testet en rekke forskjellige convertere... men dem gir bare tragiske resultater... jeg vil ha den HELT lik i kvalitet som orginalen.... Jeg kan høre tydlig forskjell i lyd.... Noen som vet om et program eller en måte jeg kan få wave fila til å låte HELT likt i et mp3 format ? Før brukte jeg winamp til å decode litt.. men av en merkelig grunn speeder den bare opp sangen no sykt!! Sang som varer 2 min blir til 2 sek osv :S
kjeklulf Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 Du har tydeligvis misforstått et par grunnleggende ting i forhold til mp3 og digitale lydformater. Hvis du har en wave-fil som er rippet fra en cd eller gjort som opptak på maskinen vil en hver konvertering til mp3 føre til tap av kvalitet i og med at filen komprimeres og data fjernes. Skal du ha lik kvalitet kan du ikke konvertere (og dermed komprimere) filen. En god mp3-konverterer er f. eks Lame som er open source: http://lame.sourceforge.net/
Tordenflesk Skrevet 8. mai 2006 Skrevet 8. mai 2006 (endret) skal du ha "wav"-kvalitet(a.k.a losless), bruk FLAC Endret 8. mai 2006 av Tordenflesk
stutbokk Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Skrevet 8. mai 2006 takker for svar boys!! Skal teste litt av hvert jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå