Gå til innhold

Mage eller Warlock? Gnome eller Human?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har lyst til å starte en char med magi! og da står valget mitt mellom mage eller warlock.

 

hvilken av de to er best? får en av de lettere plass i et party/raid en den andre?

 

noen store fordeler til en av de?

 

og hva burde jeg ta, human eller gnome?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller Humar Warlock, har aldri hatt problemer med å finne grupper til de store instancer.. Warlock er ikke den vanligste klassen, så det er stor sjangs for at du blir den eneste..

 

Greit å være human, du har perception, som du kan få bruk hvis du har sett en rogue e.l.. Men kan være bra å være gnome siden de har mer intellect..

 

Hvis du vil gjøre damage passer warlock perfekt, jeg ligger som regel på andre plass.. Rett bak en rank 14 warrior.. Kanskje bak en rogue og innimellom..

Lenke til kommentar
Hei!

 

jeg har lyst til å starte en char med magi! og da står valget mitt mellom mage eller warlock.

 

hvilken av de to er best? får en av de lettere plass i et party/raid en den andre?

 

noen store fordeler til en av de?

 

og hva burde jeg ta, human eller gnome?

 

takker for svar

6056859[/snapback]

 

Jeg ville helt klart gått for mage. Mage er sammen med rogue den klassen som gjør klart mest damage, og i tillegg har mage mange bra AoE spells. Dersom du tillegg liker pvp er mage utrolig artig å spille som, allerede på lvl 57 pumper jeg ut instant pyroblast som critter på 2000+DoT damagen som følger.

 

Mage er dritartig =)

 

Har selv human, men +intell som racial til gnome er nok det å foretrekke.

Endret av Tweaky
Lenke til kommentar

Human Lock helt klart!

 

Human fordi de har den mest IMBA racialen av alle. Nemlig 10% mer rep gain. (Hele spillet er jo nesten basert på rep gain)

 

Jeg syns Mage egentlig er artigere å spille enn lock. Men foretrekker locken min nå fordi den er mye kraftigere i PvP. Og jeg spiller kun PvP

 

Edit: 10% var det visst. Takk Sink

Endret av holst84
Lenke til kommentar

Ikke ta gnome. Jeg er lvl 60 gnome female. Er GRISE glad for at jeg vært fall tok female. For Guds skyld ikke ta humen male, da dreper jeg deg...

Jeg syns humen female er best :p, Du blir lei av de "morsome" gnome tinga etter vært.

 

Men det som betyr noe er hvilken class du er. Warlock er best, du trenger bare å skifte build og du har en HELT ny spille stil. Man trenger alltid en warlock, og det er skjelden for mange av dem

Lenke til kommentar

Anbefaler human warlock, utrolig morsom klasse, og en grei rep bonus.

+5% Int er forresten ikke mye for warlocks, siden de (oftest) har fokus på Sta og +dmg gear. Warlocks har også life tap spellet, som gjør Hp om til Mp. (Armor også bedre ut på human syntes jeg.)

 

Warlock:

+ Life tap (dark pact) "Evig mana" i pve.

+ Mye HP sammenlignet med mage.

+ _Mange_ flere taktikker i kamp. (Kan soloe eliter på flere levler over seg)

+ Pet (Som får level samtidig som deg, og ikke maser om mat hele tiden)

+ Gratis mount på 40

+ Lettere å finne gruppe

+ Soulstone (Personen med soulstone kan komme til live igjen. 30 min cooldown)

+ Healthstone (Gratis potion)

+ Mange valgmuligheter i taltent tree:

x Destruction: Bra damage og store crits

x Demonology: Du og petet deler skade. "Easy mode" ifølge mange.

x Affliction: Forbannelser og masse morrosaker som gjør livet surt for motstanderen.

+ Kan summone spillere fra andre steder i verden.

+ Deathcoil - Shadowbolt med "horror effect" (Fear)

+ DoTs. Damage over time, dvs, kan bevege seg samtidig som man skader flere fiender.

 

- Kan ikke lage vann/mat. (Et pluss er at du slipper folk som maser om det)

- Soulshards. (Mange klager på fulle bagger)

 

Mage:

+ Mye Int (mana). Kan kaste fler spells uten å måtte ta "lifetap"

+ "Mer effektiv DPS."

+ Får nye talenter i neste patch.

+ Ice armor gir fiendene dine slow. (Den tilsvarende "Warlockskjoldmagien" gir deg bare en liten bonus i life regen.)

+ Frost nova. Fiendene fryses fast i bakken. (Instantcast)

+ Bedre AoE angrep, blandt annet instant arcane explosion. (Som ikke trenger talents i neste patch)

+ Kan lage vann og mat gratis. (Er av og til et lite minus)

+ Polymorph - Fienden blir til en sau, og får raskt hp, men kan ikke angripe.

 

- "Glass kanon" Mye skade, men tåler lite bank. (Lite HP)

- PvE kampene blir ofte for ensformige.

- Går ofte tom for mana i lange kamper. ("Vanskelig å soloe eliter")

- Må stå stille når man bruker "nukes" ol. (Fireball/frostbolt)

- Lette mål for rogues når de sitter og spiser/drikker. (100% crit mot sittende mål)

- Få valgmuligheter i talent tree:

x Fire: Fokus på å skyte ildkuler som gjør mye skade.

x Frost: Fokus på å skyte isbiter som gjør mindre skade, men som gir fienden en slow-effekt.

x Arcane: En del småting som gir deg en liten bonus til bla, manaregen, arcane spells, crit%, "neste magi blir instant"-spell.

(Som sagt vil mage talentene bli litt(?) endret i neste patch)

 

Har forresten en 60 mage (gnome) og 60 warlock (ud) hvis noen lurer.

 

Håper ingen føler seg støtet eller tråkket på, hyl hvis dere ser noe som er riv ruskende galt eller hvis jeg har glemt noe.

 

(Linker til de sinnsykt gigantisk utdaterte profilene på thottbot: Warlock, Mage...)

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar
Hva med å slutte å høre på andre og prøve begge to og deretter bestemmer deg?  :w00t:

6063233[/snapback]

Hvor lenge bør jeg prøve da? Til lvl 10, 20? Er som sagt nybegynner. :whistle:

6063266[/snapback]

altså, mage er bra i pvp med fire/arcane build.. drepte lett lvl 60 når jeg var rundt 55.. frost build eier jo brutalt mot rogue da :)

 

warlock er jo også helt ekstremt gode i pvp! Mange sier det er vanskelig å spille warlock, så hvis du er nybegynner så er det ikke sikkert lock er det rette..

 

men som sagt oppi her, prøv begge til rundt lvl 25 eller no..

Lenke til kommentar
Hva med å slutte å høre på andre og prøve begge to og deretter bestemmer deg?   :w00t:

6063233[/snapback]

Hvor lenge bør jeg prøve da? Til lvl 10, 20? Er som sagt nybegynner. :whistle:

6063266[/snapback]

 

Til du føler at du vet hva classen går ut på, dvs minst lvl 20 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...