Gå til innhold

Venn ble banket opp av rasistiske grunner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får ikke erstatning hvis volden er provosert. Er det blind vold er saken en annen.

6058438[/snapback]

Betyr det også at jeg kan slå ned folk som provoserer meg?

6058455[/snapback]

Nei, men du vil få lavere straff enn hvis det hadde vært blind vold.

Lenke til kommentar
Du får ikke erstatning hvis volden er provosert. Er det blind vold er saken en annen.

6058438[/snapback]

Betyr det også at jeg kan slå ned folk som provoserer meg?

6058455[/snapback]

Nei, men du vil få lavere straff enn hvis det hadde vært blind vold.

6058511[/snapback]

 

 

Vist du var alene når du slo vedkommende ned, uten vitner, er det veldig sansynlig at du går fri uten så mye som en bot.

Lenke til kommentar
Fikk vite noe som rystet meg en del i sta. I går, så hadde en del venner vært ute sammen, og møtt på noen som jeg ikke akkurat vil kalle venner.

Det ble en del rasistiske utmerkelser til en venn av meg, og de bestemte seg for at de ville gå uten å få noe trøbbel. De likte de andre svært lite, og fikk inn noen folk som var i 20-års alderen (de andre er 17-18 i år!). De begynte å slå på folkene, og knuste en øl-flaske i hodet på en i klassen min. Fyren måtte på legevakten å sy!

Etter det fly de spesielt på en annen en, som er fra Kosovo. Fyren ble vist banket ganske kraftig opp, og det er nå fare for at han knekt noe. Rett etter det, gikk de på bilen til han som fikk øl-flasken i hodet, og ramponerte den ganske kraftig fra utsiden. De vennene mine tok vist ikke igjen, og anmeldte det seinere. De to (17 år) som fikk 20-åringene til å gjøre dette, ble tydeligvis tatt av politiet seinere om kvelden.

 

Slike folk skulle vært skulle vært igjennom behandlingen som han politimannen i Pulp Fiction skulle få gjennomgå etter å ha voldtatt han digre negern..

 

Innebar visstnok et par "homies" og sveiseapparat opp en viss plass hvis jeg ikke husker helt feil...

Lenke til kommentar
Hadde det vært innvandrerene som banket opp nordmennene derimot, hadde du fått VG's forside og hele FRP i ryggen med en gang.  :)

6056014[/snapback]

Hva var det du misforstod, sa du?

6058562[/snapback]

 

 

Har ikke miforstodt noe som jeg vet. Noen personer med utenlandsk opprinnelse får slengt rasistiske kommentarer etter seg og blir banket opp da de går unna, hva misforstod jeg? Benekter du at media med tv2 i lederrollen fyrer opp kraftig hver gang en innvadrer gjør noe galt?

Lenke til kommentar
Du får ikke erstatning hvis volden er provosert. Er det blind vold er saken en annen.

6058438[/snapback]

Betyr det også at jeg kan slå ned folk som provoserer meg?

6058455[/snapback]

Nei, men du vil få lavere straff enn hvis det hadde vært blind vold.

6058511[/snapback]

Og slår duden, skal du ikke slå tilbake om du kan løpe vekk...

Det er en så høl i hue regel! Slår en meg, vil da jeg slå ned han, om mulig, og ikke stikke av...

Lenke til kommentar
Du får ikke erstatning hvis volden er provosert. Er det blind vold er saken en annen.

6058438[/snapback]

Betyr det også at jeg kan slå ned folk som provoserer meg?

6058455[/snapback]

Nei, men du vil få lavere straff enn hvis det hadde vært blind vold.

6058511[/snapback]

Og slår duden, skal du ikke slå tilbake om du kan løpe vekk...

Det er en så høl i hue regel! Slår en meg, vil da jeg slå ned han, om mulig, og ikke stikke av...

6058739[/snapback]

 

Vist noen slår deg ned er det mest fornuftige du kan gjøre å løpe så fort du kan, da den som slo deg ned sansynlgivis er a)Mye sterkere enn deg og b)Har en stor gjeng som er klar til å ta del i slagsmålet vist du gjør motstand.

Lenke til kommentar
Har ikke miforstodt noe som jeg vet. Noen personer med utenlandsk opprinnelse får slengt rasistiske kommentarer etter seg og blir banket opp da de går unna, hva misforstod jeg? Benekter du at media med tv2 i lederrollen fyrer opp kraftig hver gang en innvadrer gjør noe galt?

6058640[/snapback]

Det var vel heller det med at du straks får hele FRP i ryggen om situasjonen hadde vært omvendt.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på sånt kan vel jeg spørre om en ting...

 

Jeg og en hel haug med kompiser var ute en sommer for 2 år siden.

Så kom det tre ukjente utlendinger å spurte om vi kunne kjøpe røyk til de, siden vi ikke var gamle nok så ble ikke det noe av. De trodde vi var gamle nok og at vi bare prøvde å være drittsekker, så han ene viste oss fingeren. Jeg ga fingeren tilbake [Dum som jeg var] Så kom de løpende ned, så klinte han ene til meg. Hva hadde skjedd om jeg hadde meldt det til politiet? Kunne jeg evt. fått erstatning, eller la jeg opp til det?

 

Bare lurer på hva andre folk mener :p hehe

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte meg.. Huff.. Konfliktråd er dødfødt..

 

Men det var ikke bare en negativ opplevelse heller. Naiv som jeg var trodde jeg aldri noen slo uten grunn og at slikt kom til å skje meg. Nå derimot er jeg litt mere obs på idioter som det :p Slår heller først nå.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...