boosting Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har Telenor. Har begynt å få ekstremt høy ping dem siste uken. 6087096[/snapback] Det er snakk om flere problemkilder her. Grunnen til at mange [telenor kunder] har problemer med latency/disconnects til enkelte servere, og ikke andre, er at WoW hoster realms på forskjellige server-farms, antakelig i forskjellige fysiske lokasjoner. Disse pakkene blir deretter rutet til forskjellige steder. I tillegg til telenor's dårlige ruting, sliter også telia med traffikken til en del realms (som referert til i wow-eu forums tidligere i tråden). Den beste måten å klage på dette, er å ta en traceroute (tracert) til realm serveren ( ikke login server ), og send i fet tekst til telenor. Realm server IP finner du som regel ved å kjøre en netstat -n i windows, mens spillet går (som regel en 80.239.xxx.xxx addresse).
nord Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 8175+1y3 blir disconnected støtt og stadig nå, og det er ikke bare spillet som fryser. Radiostreamen som jeg har utenfor spillet mister kontakten også. Dette er utvilsomt en feil hos telenor!
Ildflue Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Det er ikke telenor det er noe med Telia og Blizzard som er helt screwa. Så noen spesielle servere er helt ute å kjøre 6087265[/snapback] Telenor har fortsatt ett ansvar ovenfor kunder for å gjøre noe med feilen eller sørge for at det blir gjort endringer.
RaW_DeNiM Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Skrevet 12. mai 2006 ja-- begynner og irritere meg nå og bli DC under flere boss fighter.. slitsomt...
OddZen Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Ja måtte selv stoppe raide igår, ble for vanskeli når tankene gikk offline å healerne lagga, spessielt i BWL hvor tankene må være våken
nord Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 (endret) noen som har ringt enda? latency'en var langt ifra så her dårlig sist helg.. edit: for ikke å nevne spikes på hele linjen! Endret 12. mai 2006 av nord
Fraction Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Har selv store problemer med lagspikes og disconnects. Har Telenor som ISP, men det er kun WoW jeg har problemer med og linjen ellers er knall og yter det den skal. Jeg spiller sammens med en del kompiser og de sliter med samme problem selv om de ikke har Telenor som ISP så at dette ene og alene er Telenor sin feil har jeg lite tro på. Ut ifra hva jeg kan se av min egen etterforskning starter samtlige problemer med tilkoblingen mot Stormscale på en router som er på Telia sitt nett. ffm-b4-link.telia.net [80.91.249.237] etter denne serveren er det full stopp for min del. Kun Time Out's hele veien etter dette.
nord Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Telenor gikk faktiskt ut på streik den 10ende mai, noe som går ut over feilretting. alle jeg kjenner som har Telenor ligger på rundt 1000 i ping for tiden..
Fraction Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 Telenor gikk faktiskt ut på streik den 10ende mai, noe som går ut over feilretting. alle jeg kjenner som har Telenor ligger på rundt 1000 i ping for tiden.. 6091505[/snapback] Desverre nord men at noen folk i Telenor streiker har ingen invirkning på din MS eller feilretting i forhold til dette problemer her.
nord Skrevet 12. mai 2006 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Telenor gikk faktiskt ut på streik den 10ende mai, noe som går ut over feilretting. alle jeg kjenner som har Telenor ligger på rundt 1000 i ping for tiden.. 6091505[/snapback] Desverre nord men at noen folk i Telenor streiker har ingen invirkning på din MS eller feilretting i forhold til dette problemer her. 6091535[/snapback] tja, vet ikke helt jeg. hadde ingen problemer sist helg, derimot har jeg slitt sterkt med kontakten til både internett-radio og spill siden onsdag. noe må man skylde på? Endret 12. mai 2006 av nord
Ingeniørstudent Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Samme prblemet de siste dagene. Lagger som faen i orgrimmar og blir disconnecta ofte. Noen i guilden sa det hade blitt sånn etter siste patchen,men vet ikke om det er helt på jordet det han sa eller om det er sant...
Cerb89 Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 (endret) Har opplved det samme i det siste jeg også. Ble dc ca 445465464564646546 ganger i MC i går. Var til og med oppe på 7k MS, ligger konsatnt på 4xx + ms nå. Ganske irriternde. Endret 13. mai 2006 av johnny Bravo
Marsan Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Ganske hysterisk morsomt, alle fra norge med Telenor får D/C i raidene våre på bossfights eller i instancer. Ganske morsomt når alle andre fra Kroatia, danmark, sverige, England, finnland og russland sitter å J/k med oss på TS etter vi har disca. (ps. en i guildet vårt er vissnok leder for arbeidsforeningen i telenor elns ... lolllz. kan være J/K.dunno)
Be__bad Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 jeg har god ping med min telenor basis linje, bor i østfold
Battone Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 Jeje, hatt bluecom en dag nå, er strålende fornøyd, eneste er at routingen er litt forskjellig så har mistet en og annen server, men samtidig fått mange nye..
tiefling Skrevet 13. mai 2006 Skrevet 13. mai 2006 (endret) Ganske hysterisk morsomt, alle fra norge med Telenor får D/C i raidene våre på bossfights eller i instancer. Ganske morsomt når alle andre fra Kroatia, danmark, sverige, England, finnland og russland sitter å J/k med oss på TS etter vi har disca. Samme greia her. Vanligvis er det tyrkerne i guildet som sliter med høy latency og disconnects. Denne gangen var det nordmenn.. men mange nok til at vi wipa på Luci(!), så det var få som syntes det var spesielt morsomt... Endret 13. mai 2006 av tiefling
RaW_DeNiM Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 og neimen så kom den dumme pingen tilbake.. hvorfor ble jeg ikke overrasket
Duddelmus Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Etter som jeg har fått med meg, så streiker bredbåndsleverandørene i Norge for tiden. Dette gjelder både installasjon og vedlikehold. Så hvis noe feil skjer et sted, så blir ikke det fikset før etter streiken er over... Har hørt klager fra folk som har Telenor, Bluecom, NexGenTel, UPC, you name it... Noen sliter, andre sliter ikke... Så sliter du nå, så er det mest sansynligvis uflaks, og det kommer ikke til å bli fikset før streiken er over...
Alucard_21 Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Yay.. Bare dritten igjen.. DC flere ganger i går, dårlig ping hele tiden.. Mista nett igjen i flere timer :(
jvik Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Jau samme problem her. Har 3mbit fra telenor... har funket veldig bra de siste 2 ukene, men siden i går kveld har ting vært kjipt. Random DC, høy ping (300-6000!). Er routinga til utlandet som ikke er helt god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå