Gå til innhold

chip til ps2 som ikke trenger å være for avansert


Anbefalte innlegg

hei, tenkte på å chippe ps2en min snart som er en slim v13 eller 14 ,husker ikke helt. Trenger da en stabil chip ,men de eneste kriteriene jeg trenger er at den kan spille spill jeg for eksempel kjøper orginale i usa og såkalte backup spill som gjør at jeg kan spille både brente (dvd+r /dvd-r etc) spill på den som både er ntsc backupspill og pal spill.

 

vil da gjerne som sagt ha en stabil chip til disse 2 kriteriene og hvor alt booter automatisk og starter opp som ett helt vanlig pal orginal spill fra norge uten green screen og alt det andre det står skrevet om :) forresten så er det sikkert også greit at chippen har en på/av slåing funksjon, men ellers så trenger jeg den ikke til noe mer en det. Det viktigste er spill fra usa/asia og brente backups ntsc/pal dvdspill.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, tenkte på å chippe ps2en min snart som er en slim v13 eller 14 ,husker ikke helt.  Trenger da en stabil chip ,men de eneste kriteriene jeg trenger er at den kan spille spill jeg for eksempel kjøper orginale i usa og såkalte backup spill som gjør at jeg kan spille både brente (dvd+r /dvd-r etc) spill på den som både er ntsc backupspill og pal spill.

 

vil da gjerne som sagt ha en stabil chip til disse 2 kriteriene og hvor alt booter automatisk og starter opp som ett helt vanlig pal orginal spill fra norge uten green screen og alt det andre det står skrevet om :)  forresten så er det sikkert også greit at chippen har en på/av slåing funksjon, men ellers så trenger jeg den ikke til noe mer en det. Det viktigste er spill fra usa/asia og brente backups ntsc/pal dvdspill.

 

Noen forslag?

6053255[/snapback]

 

Prisen på billig chipper kontra de beste chippene er så små i norsk skala at jeg ville gått for den mest stabile løsningen med en gang, Matrix Infinity Green Dot.

 

Du må ha GREEN DOT siden du har en v13-v16 maskin.

 

Prisen å spare for å gå for noe "billig ræl" er bare en hundrings eller 150. Ikke verdt det.

 

Eneste billig chippen jeg kan anbefale er h20, men denne har hatt store problemer med boot rate på v14-v16 maskiner.

 

Skal du først få noen til å installere en brikke ville jeg anbefalt Matrix Infinity.

Har selv installert over 100 maskiner med denne uten å fått en eneste klage.

Har også installert en god del H20 (som er en billig chip) og aldri fått en klage på den heller, men som sagt, den har dårlig boot success på v14 maskiner.

 

Matrix støtter også DEV1 (det gjør h20 også men på en klønete måte) som gjør at du også kan kjøre programmer som foreks DIVX/XVID spiller.

 

Håper du ble litt klokere.

 

ps! Det som skiller billig chipper fra Matrix/Dms/Crystal chip er at de sistnevnte kan FLASHES, men det kan ikke de billige.

 

Hvis du skal installere selv, er det "lettere" å feilsøke med en matrix hvis noe feil har skjedd under installasjon enn å feilsøke med en billig chip.

Får du LOGO, ja da vet du at de 20 punktene var riktig osv osv.

 

Styr for all del unna alle klone/kopi chipper som foreks Modbo, Myth, Apple, Mushroom osv osv.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
hva med PS2 Swap Magic 3.6 + Magic Keys 2? er det da mulig å spille import og brente backups?

6057784[/snapback]

 

til en viss grad ja..

Swap Magic er i mitt synspukt en dårlig løsning.

 

Den baserer seg på den gamle "pnp key" prinsippet,

nemlig med swapping av disc.

 

Det betyr at det spillet du skal spille ikke kan ha en høyere TOC enn swap magic platen, da vil ikke spillet fungere.

 

Du taper også garantien på maskinen idet du bytter lokk.

 

Bare pass på at du ikke har en v12 maskin, uten laserfix vil maskinen gå til dundas hvis du bruker brente plater og swap magic (dette gjelder også med chip hvis du ikke bytter ut tracking resistorene, eller monterer en god laserfix som consoft v4 eller subzero (summone på pcb))

 

Men swap magic er en løsning ja, men kanskje ikke den beste :)

Fordelen med swap magic er prisen og at det er lett å installere selv.

 

Lykke til.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

takk for bra kommentarer. bare ett par spørsmål til . Trenger en å bytte lokk for å miste garantien ved å bruke de nevnte tingene? Ser også at den nyeste versjonen kommer med TOC refresh mechanism,betyr det at en kan spille de fleste spillene? Hvis en har en versjon over v12 vil en da oppleve stor sannsynlighet for laserryking hvis en spiller backups?

Lenke til kommentar
takk for bra kommentarer. bare ett par spørsmål til . Trenger en å bytte lokk for å miste garantien ved å bruke de nevnte tingene? Ser også at den nyeste versjonen kommer med TOC refresh mechanism,betyr det at en kan spille de fleste spillene? Hvis en har en versjon over v12 vil en da oppleve stor sannsynlighet for laserryking hvis en spiller backups?

6059138[/snapback]

 

v13 og oppover er mye mer safe

 

v12 modellen (første slim) kom i tre forskjellige revisjoner. Jeg kaller den maskina der "feilprodusert".

 

Uansett på v13 har Sony fikset de feilene som gjor at lasern røk fort. De har implementert en "laserfix" på hovedkortet, samt byttet ut trackingresistorene til 01d (som på v12 revisjon 3)

 

Har du SPCH 75004 har du ikke v12 ivertfall. Da har du v14-->

 

Ja, du må bytte lokk. Bytter du lokk bryter du "garantimerke" siden det ligger oppå en skrue.

Hva TOC refresh mechanism er vet jeg ikke siden jeg selv har liten erfaring med swap magic .

Lenke til kommentar

Ja, det fungerer sikkert, men hva er vitsen?? koster vel borti 400kr for swap og keys, og for det dobbelte så får du matrix infinity ferdig monter ;) Og det er jo såååå mye enklere.... Trenger ikke nødvendigvis å bryte garantien ved bytte av lokk, eller montering av chip... There is a way to do it ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...