lazaa- Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 kan man i dreamweaver eller ved html eller whatever, gjøre slik at bakgrunnen man legger til IKKE gjentar seg selv? og at jeg da kan velge en bakgrunnsfarge i stedet for gjentakelsen
Even. Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 (endret) I .css filen body { background: url('bakgrunnsbildetmitt.png') no-repeat #000000; } Endret 6. mai 2006 av EvoZ
Arve Systad Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 Legg til et stilark; body { background: url(sti/til/bildet.jpg) no-repeat #123456; } "no-repeat" kan du bytte ut med "repeat-x", "repeat-y" eller "repeat" for ønska effekt. Du kan og få det til å repterere seg ut i fra spesielle punkt på sida, f eks; background: url(sti/til/bildet.jpg) repeat-x center top #123456;
Dahl Skrevet 6. mai 2006 Skrevet 6. mai 2006 (endret) Bruk dette i CSS-filen på den aktuelle klassen: background: no-repeat Edit: Litt treig. Endret 6. mai 2006 av Dahl
lazaa- Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Skrevet 7. mai 2006 takk takk men jeg har aldri brukt css før, så fint om noen kan si hvor jeg setter inn den koden?
Wizendraw Skrevet 7. mai 2006 Skrevet 7. mai 2006 I den aktuelle fila i Dreamweaver så går du i kodemodus og finner noe som ser mer eller mindre slik ut: (det står høyt oppe i fila) <style type="text/css" rel="stylesheet"> .style1 { border:1px; **masse rart** } </style> Mellom disse taggene (<style> og </style>) skal du putte det. Beklager dårlig formulering, det er tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå