Gå til innhold

Underlige lyder fra min datamaskin


Anbefalte innlegg

Når jeg starter datamaskinen kommer det mange pipelyder, og etter at den har fått starta opp, så fortsetter det og komme pipelyder, da langt i mellom.

Hva kan dette ha seg?

Det er i hvertfall ikke riktig! Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en sa lengre oppe: Sjekk at du ikke har en tast på atstaturet ditt som er nede.. vet dette høres utrolig banalt ut, emn tro meg.. Hvis du har det litt rotete er det lett for.. Tok meg to (2) timer å finne ut hvorfor den h****** maskinen ikke hold kjeft når jeg startet opp.. :grin:

 

Fant ut av det til slutt da.. :wink:

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

neida, ikke en eneste tast som har hengt seg opp.

lyden kommer veldig mange ganger når jeg starter opp, f.eks når den teller ram, og nesten hver gang det er noe nytt som skjer. etter at den har starta opp, så kommer det bare en gang i blant. HUFF!! Irriterende greier!

Lenke til kommentar

Du har vel ikke en liten chipsett vifte som piper litt? Dette er typisk for de små 40mm viftene som ofte brukes på hovedkortene.

 

Hvis lyden kommer fra høytalerene, så kan dette være en alarm fra bios fordi f.eks. en av viftene sviver på for lav hastighet. Dette kan noen ganger ordnes med en biosoppdatering. Eventuelt skru av overvåkingsfunksjonen i bios.

 

 

 

_________________

Byggeren

slapps.com

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-10-04 10:56 ]

Lenke til kommentar

Hvis det er award bios, så har jeg sjekket opp dette da jeg har samme bios selv.

 

Award-bios lager kun 2 pipelyder sto det. En feil-kode for at den ikke finner skjermkort og den andre pipelyden er når den starter opp på vanlig måte og alt er OK.

 

Det sto også det at eventuelle andre pipelyder sannsynligvis kommer pga. dårlig RAM. Litt dumt at de skriver det slik men det var det som sto.

 

Hvilken BIOS har du da?

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Pipelyden er ved oppstart en definsjon på at dert ikke er noe feil under POST(power-on-self-test). Piper det ikke under oppstart er det noe fundentmentalt feil!

 

Piper det flere ganger, eller steder det ikke skal pipe er dette feil(se i manualen) to korte pip er : finner ikke minne osv/ect.

Lenke til kommentar

Jeg har Award Modular BIOS v.4,51 PG.

Det piper en gang riktig, men så piper det mange andre ganger som det definitivt ikke skal pipe! Jeg begynner og lure på om det er noe feil med RAM-en på maskina, siden det piper mange ganger under opptelling av RAM. Men maskina fungerer helt normalt når den er på...

Lenke til kommentar

prøv å ta ut ram en av ram brikkene(hvis du har flere)Test med en og en brikke.

Kan vær som byggeren sier,at det er vifte som går for sakte.

Jeg hadde det på cpu og da peip det her.

Du kan jo prøve å resette biosen oxo..se om det funker.

Les i manualen til hovedkortet,der står alt om oppdatering av bios osv..

 

MiO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...