Gå til innhold

Er harddisken ødelagt?


Anbefalte innlegg

Jeg har koblet til en ekstern harddisk av typen WD1200BB (120GB) gjennom USB-porten. Problemet er at når jeg skulle formatere en partisjon på den, var det noen som dro ut strømkabelen, slik at den fikk ikke fullført operasjonen. Nå finner jeg den ikke i windows...

 

Forsøkte derfor å åpne den i Partition Magic, men får denne beskjeden: "Init Failed: Error 100. Partition table is bad". Programmet nekter å starte så lenge disken står i.

 

Når jeg prøvde "Finn mistet stasjon" i Drive Rescue, får jeg følgende feilmelding: "Error no.21 drv:129 LBA:0 blocks:1"

 

Er det noen der ute som fårstår seg på hva disse feilmeldingene betyr?

 

Er harddisken ødelagt?

Vil det være mulig ved hjelp av software å hente ut data?

 

Edit:

Jeg har nå åpnet og observert at skivene i harddisken ikke snurrer rundt. Forsøkte forsiktig å snurre rundt på den øverste skiva, og det virket som den gikk lett og ledig. Jeg forstår ikke dette...

Endret av Studenten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisken blir ikke fysisk ødelagt av å få en formatering abrutt, men data på disken er sikker scramblet ganske så bra. Du må nok sikkert ta en unconditional format på disken for å få den på fote igjen. Hvis windows ikek finner den kan det være du må ta det gjenom DOS, eller mer realitisk sett - spesialsoftware/produsentens eget diagnosesoftware.

 

Teoretisk sett så skulle iikke en avbrutt formatering på en pertisjon ødelegge for dataene i en annen partisjon. Dvs. partisjonsinformasjjonen er sikekrt fucket, slik at det ikke gjennkjennes noen partisjoner i det hele tatt, men recovery-software som er i stand til å finne fram filer selv om partisjonsinformasjonen er vekke vil nok også kunne hente ut de dataene fra de andre partisjonene dine. Desverre kan jeg nok ikke gi noen direkte oppskrift på dette. Jeg hadde nok prøvd med et annet software laternativ dersom det var meg som var i den situasjonen...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
har hørt at vis du legger HD i frysern et par timer så er det mulig og hente ut data en stund

6044539[/snapback]

 

Jeg har hørt at hvis du danser naken rundt harddisken og ber høylytt til harddiskgudene (og HW.no moderatorene), så kan du kurrere harddisken din. I tillegg så får du 30% mer plass!

 

-Stigma

Lenke til kommentar
har hørt at vis du legger HD i frysern et par timer så er det mulig og hente ut data en stund

6044539[/snapback]

 

Jeg har hørt at hvis du danser naken rundt harddisken og ber høylytt til harddiskgudene (og HW.no moderatorene), så kan du kurrere harddisken din. I tillegg så får du 30% mer plass!

 

-Stigma

6044565[/snapback]

 

har du røyka sokka dine du da tosk.

desuten sto tipset i pc world .no

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Jeg har nå åpnet og observert at skivene i harddisken ikke snurrer rundt. Forsøkte forsiktig å snurre rundt på den øverste skiva, og det virket som den gikk lett og ledig. Jeg forstår ikke dette...

6044259[/snapback]

Vel da er svaret på spørsmålet gitt. Ja - harddiksen er ødelagt.

Lenke til kommentar
Edit:

Jeg har nå åpnet og observert at skivene i harddisken ikke snurrer rundt. Forsøkte forsiktig å snurre rundt på den øverste skiva, og det virket som den gikk lett og ledig. Jeg forstår ikke dette...

6044259[/snapback]

Da er disken i allefall gått til de evige lagringsplasser og du har mista dataene. Den har sikkert fått seg en karamell da nissen dro ut kontakten. Be han om å kjøpe en ny disk til deg.

Lenke til kommentar
har hørt at vis du legger HD i frysern et par timer så er det mulig og hente ut data en stund

6044539[/snapback]

 

Joda, dette er sant og sikkert, og fungerer bra det, men KUN dersom det er snakk om mekanisk skade på disken, klikking og dårlige motorer. Riktig svar, feil situasjon.

 

Utover det, en formatering av disken og en omgang med getdataback fungerer ofte for meg.

 

Edit ;

 

Okay, trådstarter har åpnet disken, lagt sine feite finger på plata, dyttet dem rundt og håper på funskjonell disk ?

 

Jeg ler....

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...